Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Oto jak naprawić bug z linkami w iOS 9! [uaktualniono!]

Oto jak naprawić bug z linkami w iOS 9! [uaktualniono!]

22
Dodane: 8 lat temu

Na dole dodałem przepis w wersji 2.0 – koniecznie przeczytajcie.

Przez okres świąteczny pisałem o bugu, który obecny jest od iOS 9.0, ale dopiero od niedawna zyskał szerszy rozgłos. Otóż problem wynika z przeciążonego Shared Web Services Daemon, który wchodzi w crash loop przez podanie mu zbyt dużej ilości danych. Booking.com ostatnio próbował zarejestrować uniwersalny linki do wszystkich hoteli w swojej bazie danych – przeczytacie o tym bardziej szczegółowo tutaj. Ale nie będę dalej Was zanudzał – poniższe kroki rozwiązały mój problem.

Wykonaj każdy krok dokładnie i przeczytaj każde słowo – najmniejsza zmiana może spowodować niepowodzenie całości.

Przepis

  1. Podłącz iPhone’a lub iPada do komputera za pomocą kabla (Mac/PC). Jeśli to konieczne potwierdź, że mu ufasz w oknie dialogowym.
  2. Uruchom iTunes jeśli nie jest włączone.
  3. Włącz Tryb Samolotowy.
  4. Odinstaluj Booking.com app, jeśli nadal jest zainstalowana. Jeśli nie to przejdź do następnego kroku.
  5. Na iPhonie lub iPadzie przejdź do Ustawień → Safari.
  6. Przestaw Wyszukiwanie na Bing.
  7. Wyłącz następujące opcje:
    1. Sugestie wyszukiwarki / Search Engine Suggestions.
    2. Sugestie Safari / Safari Suggestions.
    3. Szybkie wyszkukiwanie w witrynie / Quick Website Search.
    4. Blokuj okna wyskakujące / Block pop-ups.
    5. Alerty o fałszywych witrynach / Fraudulent Website Warning.
  8. Wyłącz wszystkie aktywne Blokady Zawartości / Content Blockers.
  9. Przejdź do Ustawienia → Safari → Zaawansowane i wyłącz Javascript.
  10. Zostaw urządzenie podłączone do komputera i w Trybie Samolotowym.
  11. Wyłącz iPhone’a/iPada, normalnie poprzez przytrzymanie przycisku Sleep/Wake i przesunięcie palcem po ekranie.
  12. Włącz iPhone’a/iPada.
  13. Tryb Samolotowy powinien nadal pozostać włączony!
  14. Wejdź do iTunes i zainstaluj za jego pomocą Booking.com app, potem zrób sync, aby program się zainstalował.
  15. Uruchom Booking.com i nie zgadzaj się na wykorzystanie GPS, ani na wysyłanie powiadomień!
  16. Wciśnij dwa razy Home, aby uruchomić ekran multitaskingu.
  17. Zabij Booking.com gestem “wyrzucając” go do góry ekranu.
  18. Odinstaluj Booking.com.
  19. Wyłącz tryb samolotowy.
  20. Włącz lub przywróć zmiany z punktów 6-9.
  21. Postaw mi piwo.

Dajcie znać czy u Was ruszyło!


Przepis 2.0 autorstwa Bena Colliera

Ben wziął mój przepis, który działa pi razy drzwi u połowy osób, które go próbowały – z jakiegoś powodu wśród Polaków ten odsetek jest znacznie niższy – i wprowadził kilka zmian do niego. Jeśli powyższy nie zadziałał, to spróbujcie zrobić to co sugeruje Ben Collier:

  1. Skasuj Booking.com app z iPhone’a lub iPada.
  2. Włącz Tryb Samolotowy.
  3. Podłącz urządzenie do Mac/PC i włącz iTunes.
  4. Wyłącz urządzenie.
  5. Włącz urządzenie.
  6. Upewnij się, że masz Booking.com app pobraną w iTunes.
  7. Nie wyłączaj Trybu Samolotowego!
  8. W iTunes zrób tak:
    1. Wybierz urządzenie na górnym pasku.
    2. Przełącz się na zakładkę Apps.
    3. Znajdź Booking.com i go zainstaluj.
    4. Wciśnij Sync.
  9. Poczekaj na koniec synchronizacji.
  10. Otwórz Booking.com na urządzeniu.
  11. Zabij Booking.com gestem “wyrzucając” go do góry ekranu.
  12. Zabij Safari tym samym sposobem.
  13. Wyłącz Tryb Samolotowy.
  14. Otwórz Safari i ciesz się działającym iOS-em.

Możliwe, że będziecie musieli go powtórzy kilka razy – nie zawsze “łapie”.

Autorem tego przepisu jest Ben Collier.

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 22

@Moridin:disqus Twoja receptura nie pomogła. Korzystam z Booking.com od dawna, i tak jak pisałeś, pewnie ta aplikacja na brudziła.

Największy wpływ ten błąd ma na szukarkę Google, nie da się klikać w wyniki wyszukiwania. Pomaga wyłączenie JS.

Inne rozwiązanie zmiana szukarki na Bing, tam wszystko śmiga, reszta “mojego Internetu”, z którego korzystam też działa, tak na 90%.

Przecież jest nowa wersja booking.com, ktora rozwiazuje ten problem. Po co takie 20 stopniowe solucje (w dodatku ponoc nie dzialajace), skoro powinien on brzmiec “zaktualizuj booking.com”?

Zrobiłem wszystko wg przepisu. Krok po kroku. Już witał się z gąską…działalo 30 sekund, a potem znów dupa…;-/

Zauważyłem, że działały wszystkie linki w witrynach, które uruchomiłem w Safari, dopóki nie odpaliłem Google i nie wyszukałem czegoś…

Dziś pojawiła się w App Store aktualizacja Chrome. Niby tylko “bug fixes”, ale linki działają, także do udostępnienia przez Apple poprawki jest to dla mnie najlepszy “fix”. Tym bardziej, że wiele programów z których korzystam na codzień (np. Feedly, Tweetbot i parę innych) , można zmusić aby otwierały linki w Chrome zamiast w Safari.

Mnie niestety też nie pomogło.
Wyłączenie Javascrypt ani przełączanie wyszukiwarki na bing czy duck duck, też nic nie daje. Zresztą co ma wyszukiwarka do otwierania linków w aplikacji Mail? A tam to jest najbardziej upierdliwe. Ja radze sobie przytrzymaniem palca na linku w Firefoxie i jego otwarcie w nowej karcie. Upierdliwe ale działa. Zauważyłem także, że linki w obrębie tej samej witryny działają ale zewnętrzne już nie,
iPhone 5 iOS. 9.3

Jak na razie jedyną działająca u mnie procedurą jest:
1.) Podłącz iDewajsa pod iTunes;
2.) Zrób “Restore”;
3.) Na pytanie o odzyskanie backupu odpowiedz “NIE”;
4.) Naciśnij “Ustaw jako nowy iDewajs”…
5.) Ciesz się działającymi iOSem, ale płacz nad danymi i ustawieniami które teraz musisz przywrócić ręcznie.

Update 2.0:
przywrócenie backupu z iCloud, pozwala na odzyskanie wszystkiego co się tam zapisuje i iOS nie dostaje głupawki. Nie mniej wszytskie hasła do poczy, sieci WiFi itd. musisz przywrócić wpisując z ręki.