Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu ING udostępnia aplikację Moje ING

ING udostępnia aplikację Moje ING

26
Dodane: 8 lat temu

ING Bank Śląski udostępnił nową aplikację bankowości mobilnej na smartfony – Moje ING mobile. Łączy ona zalety systemu Moje ING z możliwościami, jakie dają urządzenia mobilne.

Aplikacja daje dostęp do wszystkich funkcji systemu bankowości internetowej Moje ING, wprowadzając funkcje zaprojektowane z myślą o użytkownikach mobilnych m.in. pozwala zalogować się do systemu w iOS poprzez TouchID lub pinem, bez konieczności podawania loginu. W następnych miesiącach bank będzie rozbudowywał Moje ING mobile o kolejne funkcje. Wśród planowanych rozwiązań są m.in. płatności mobilne BLIK i HCE, przechowywanie paragonów oraz interaktywne powiadomienia PUSH.
IMG_3855

W przypadku urządzeń mobilnych, najczęściej wykonywaną przez klientów operacją jest sprawdzenie stanu konta. Dlatego jest ona dostępna od razu po uruchomieniu aplikacji, bez konieczności logowania. Użytkownik może sam zdecydować w jaki sposób chce widzieć tę informację – w postaci kwoty, wartości procentowej,  albo wcale. Dodatkowo, po każdej transakcji (przelewie, wypłacie z bankomatu, zapłacie kartą) bank wysyła powiadomienie typu push.

IMG_3859

Moje ING mobile wspiera klientów w zajmowaniu się codziennymi finansami. Daje dostęp do wszystkich zaawansowanych narzędzi systemu Mojego ING, pełniąc rolę osobistego doradcy finansowego. Pozwala na pełną analizę wydatków, wyznaczanie, planowanie i pilnowanie budżetu miesięcznego oraz określanie celów oszczędnościowych. Użytkownicy mogą także w aplikacji zamawiać i konfigurować produkty oraz usługi bankowe.

IMG_3856

Aplikacja była rozwijana w oparciu o szczegółowe wywiady i badania prowadzone z klientami banku. Zastępuje ona całkowicie poprzednią aplikację, zaprezentowaną trzy lata wcześniej.

ING_3

Byłem na spotkaniu zorganizowanym przez ING dla…osób, które aktywnie zgłaszały uwagi i błędy w aplikacji oraz systemie bankowym. Zostali oni wytypowani w internecie. Pierwszy raz spotkałem się z takim podejściem do sprawy przez tak dużą organizację, jaką jest np. bank. Wydawałoby się, że taka firma, ze względu na swoją skalę, ma bardzo dużą bezwładność i utrudniony proces decyzyjny. Nic bardziej mylnego. Udało się przeforsować koncepcję odwrócenia projektowania – wpierw posłuchano użytkowników i klientów i dopiero wtedy zajęto się projektowaniem aplikacji. Zaowocowało to w sumie przeprowadzeniem 30 różnych badań, które zajęły ponad 925 godzin, a zaangażowanych do nich było 740 respondentów. To niesamowita skala. Dzięki tym zabiegom powstało np. 12 tysięcy plików graficznych i wprowadzono ponad 400 poprawek. Takie podejście do sprawy daje pewność, że aplikacja jest sensownie przygotowana i “uszyta” pod użytkownika, a nie tak, jakby wydawało się programistom, że powinna być.

ING_2

Co ważne, zapewne dla wielu z Was, obecnie trwają prace nad wersją dla przedsiębiorców.

Moim zdaniem jest to w tej chwili najlepsza aplikacja bankowa na rynku polskim. Mówię to jako klient “konkurencji”, zazdroszcząc, że mój bank czegoś podobnego nie ma.

Moje ING mobile jest dostępna na iOS, a także Android oraz Windows Phone 10.

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, rowery, fotografia i dobra kuchnia. Redaktor naczelny iMagazine - @dominiklada

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 26

Widać, że piszesz to jako klient konkurencji bo jakbyś był klientem ING i ściągnął dzisiaj aplikację to byłbyś bardzo rozczarowany. Poprzednia wersja jest dużo lepsza, nie tylko w zakresie samej hmm ‘sprawności’, ale też ma więcej funkcji!

Blik, dzielenie rachunków, brak paska rodem z iOS 5. Bardziej przejrzysta, nie jest jak strona internetowa w aplikacji ale natywna aplikacja.

Jedno muszę przyznać: ikona ładniejsza. I ten spłaszczony design byłby super w zasadzie… gdyby to była jedyna zmiana i był tak dopracowany jak ten w poprzedniej wersji.

Tak się składa, że miałem możliwość testowania zarówno pierwszej aplikacji trzy lata temu jak i tej, o której piszę. Poprzednia była niezła, ale patrząc teraz na nią to mocno…oldschoolowa

Ale pod jakim względem? Jeśli chodzi o sam wygląd- rozumiem, ale funkcjonalnie jest znakomita.

Po spędzeniu dokładnie 3min testując tą obecnie największą porażkę w kategorii mobilnych aplikacji bankowych (moim zdaniem przebili nawet “starą” aplikację mBanku) i przeczytaniu tego:

“Moim zdaniem jest to w tej chwili najlepsza aplikacja bankowa na rynku polskim. Mówię to jako klient “konkurencji”, zazdroszcząc, że mój bank czegoś podobnego nie ma.”

niestety muszę zaprzestać czytania iMagazine

Co zrobić…

Ja mam całkowicie odwrotne odczucia od Ciebie….a testowałem aplikację dużo dłużej niż przez 3 minuty…

Zachęcam do dzielenia się z nami fedbackiem – co Ci się nie podoba, czego Ci brakuje. Po zalogowaniu do appki znajdziesz w stopce link “napisz opinię”.
pozdrawiam, Miłosz z ING

Cześć Miłosz, chciałem skorzystać z feedbacku in-app, ale nie działa. U niektórych znajomych działa, u innych nie. Przykład denerwującego zachowania pierwszy z głowy – próbując w scroll view przesunąć w dół od razu zaznacza się element, w którym rozpoczął się gest (najlepiej widać w “hamburgerze”). Kolejne co pamiętam to losowe widoki przy powrotach – nie dość, że powrót w 50% przypadków nie powraca wcale do poprzedniego widoku to jeszcze w trakcie animacji przez chwilę widoczny jest jakiś widok “z czapy” i dopiero potem ten docelowy (niespodziewany, ale docelowy. Najlepiej widać chyba przy krokach: 1. Menu -> Wykonaj transakcję, 2. Wybieram konto X, 3. Zmieniam zdanie i wracam. Efekt: gdzie ja jestem??? ). Nie wiem czy ktokolwiek to profesjonalnie przetestował, ale mam wrażenie, że nie. Nie mam zamiaru korzystać, bo patrząc na stronę wizualną aż strach pomyśleć jak wygląda security pod tym.

Cześć, dzięki za uwagi, przekazuję do teamu!

Po wyborze konta możesz je zmienić klikając na nie. Poniżej jest też link “Zmień”. Wstecz wraca Cię do poprzedniego ekranu, z którego wszedłeś w proces “Wykonaj transakcję”

Napisałem opinię, ale nie mogę dodać zrzutów ekranu o które mnie prosicie w odpowiedzi.

Ja proponuje przyspieszyć te apke bo te oczekiwanie po każdym kliknięciu doprowadza do białej gorączki

Wiem, wiem. Liczyłem na jakieś przypuszczenia od pracowników ING.

Cześć, to pierwsza wersja aplikacji. Wkrótce dojdą funkcje które znacie z poprzedniej wersji – takie jak BLIK czy paragony. Pracujemy także nad nowymi , takimi jak m.in. HCE, interaktywne pushe, wersja na smartwatche.

Dobrze rozumiem, stara aplikacja przestanie wkrótce działać?

Nie wiem jak wygląda ta aplikacja na iOS, ale na Androidzie jest to po prostu strona mobilna zamknięta w aplikacji. Powolna i nie nadająca się do używania. Jestem mocno zawiedziony, ponieważ aplikacja mobilna była jedną z najmocniejszych stron ing a teraz muszę zmienić bank przez to, że w grudniu aplikacja przestanie działać i zostanie zastąpiona przez nową, ładną i bardzo powolną.

Ale cóż, może na iOS to rozwiązanie się sprawdza.

Testowanie a codzienne użytkowanie i pranie mlnów $ to inne bajki. Stara aplikacja była świetna i zbierała same pozytywne opinie i nagrody. Ktoś zapomniał o tym że lepsze jest wrogiem dobrego. Chociaż z drugiej strony kto nie idzie do przodu ten się cofa, a 3 lata dla aplikacji to całe wieki, i nie mówimy o grze tylko o czymś od czego zależy bezpieczeństwo naszego portfela. Być może te zmiany po prosu musiały nastąpić.

Wgle po przeczytaniu pierwszego akapitu myślałem że to jakis zabłąkany post sprzed wieków. Blik? Push? Paragony? W planach? To ma być wow?? Przecież to wszystko miała stara aplikacja….