Biznes to Rozmowy – Pirkka Palomäki i Krzysztof Najder
Prezentujemy kolejnych prelegentów kongresu “Biznes to Romowy” organizowanego przez Netię.
Pirkka Palomäki
Temat prelekcji: Cybercrime & Business. Jak wygrać tę wojnę?
Pirkka Palomäki – Absolwent Marketingu i Strategii Biznesowej Uniwersytetu Technicznego w Helsinkach.
Dyrektor ds. Technologii w F-Secure Corporation, firmie, która jest liderem rozwiązań w zakresie bezpieczeństwa danych oraz ochrony antywirusowej komputerów i telefonów komórkowych. Swoją karierę w F-Secure rozpoczął w 1997 roku i początkowo zajmował się zarządzaniem produktami i marketingiem. Wcześniej pracował w Telecom Finland (aktualnie TeliaSonera), gdzie odpowiedzialny był za marketing, rozwój biznesu oraz rozwój i zarządzanie usługami związanymi z przesyłaniem danych.
Twórcy wirusów zniknęli, a zamiast nich pojawiły się nastawione na zysk, profesjonalnie zorganizowane gangi. Zarabiają miliony na fałszywym oprogramowaniu. Ale jak funkcjonuje ta podziemna ekonomia? W jaki sposób kryminaliści czerpią zyski z fałszywego oprogramowania? I w jaki sposób transferują pieniądze ze świata wirtualnego do świata prawdziwego? Skąd pochodzą i jak pracują? I najważniejsze: dlaczego nic nie jesteśmy w stanie zrobić, aby rozwiązać ten problem?
Krzysztof Najder
Temat prelekcji: Trendy kulturowe i konsumenckie – wykorzystanie w tworzeniu innowacji.
Krzysztof Najder – przez wiele lat dyrektor kreatywny i strategiczny w międzynarodowych agencjach reklamowych.
Założyciel, partner zarządzający i CEO w Stratosfera Added Value, pierwszej w Polsce firmie konsultingowej specjalizującej się w strategiach marek i innowacjach rynkowych. Jest też wykładowcą w Warszawskiej Wyższej Szkole Psychologii Społecznej.
Komunikacja z klientami, rozumienie ich potrzeb, przewidywanie trendów konsumenckich to podstawowe działania każdej firmy, która swój sukces buduje na innowacji. Jak tworzą się megatrendy pod wpływem dwóch czynników: spowszednienia produktów oraz scentralizowanej, homogenicznej globalnej komunikacji. Jakie są najważniejsze obecnie megatrendy? W jaki sposób ich znajomość może ukierunkować proces tworzenia innowacji technologicznych i rynkowych?
Patronem medialnym kongresu została redakcja „Mojego Jabłuszka”. Przypominamy, że w najnowszym numerze magazynu „Moje Jabłuszko” mamy dla Was konkurs, w którym do wygrania jest bezpłatna wejściówka na kongres. Wkrótce na naszej stronie WWW zostanie przeprowadzony drugi konkurs też z nagrodą w postaci wejściówki. Serdecznie zapraszamy do udziału.