Mastodon

Biznes to Rozmowy – Tomasz Kulisiewicz i Paweł Michałowski

0
Dodane: 15 lat temu

BTR-big1

Prezentujemy kolejnych prelegentów kongresu “Biznes to Romowy” organizowanego przez Netię.

prelegent_kulisiewiczTomasz Kulisiewicz
Temat prelekcji: Jak korzystać z nowych usług? Trendy telekomunikacyjne na różnych rynkach.

Tomasz Kulisiewicz, Analityk Wiodący, Audytel S.A. – absolwent informatyki Politechniki Budapeszteńskiej (1974).

W latach 1975 – 1981 informatyk w centrum obliczeniowym drogownictwa w Warszawie, w latach 1992 – 2001 zastępca redaktora naczelnego „PCKuriera”, a potem redaktor naczelny „Teleinfo”. Od 2001 r. konsultant i analityk rynku komunikacji elektronicznej, do 2004 r. redaktor prowadzący kwartalnika „Prawo i Ekonomia w Telekomunikacji”, a od 2005 r. do końca 2008 r. – redaktor naczelny dwumiesięcznika „Elektroniczna Administracja”. Kierował panelami tematycznymi w Narodowym Programie Foresight Polska 2020 (panel „Nowe Media”) i Foresight Kadr Nowoczesnej Gospodarki („Technologie informacyjne i telekomunikacyjne”.) Członek Rady Sądu Polubownego ds. Domen Internetowych przy PIIT, Zarządu Oddziału Mazowieckiego PTI, Komitetu Sterującego Polskiej Platformy Technologii Mobilnych i Komunikacji Bezprzewodowej. Współzałożyciel inicjatywy „Internet Obywatelski” i Stowarzyszenia „Komputer w Firmie”.

Sytuacja gospodarcza Polski podlega zmianom, wraz z którymi zieniają się firmy. Jak w tym wygląda rynek usług telekomunikacyjnych. Rynek telekomunikacyjny przechodzi okres spowolnienia gospodarczego obronną ręką – główne tendencje nie uległy szczególnym zakłóceniom, zaś wszyscy oczekują ożywienia już w połowie przyszłego roku.
Rynek usług dla wielkich firm jest wręcz hiperkonkurencyjny: walka dostawców usług o wielkich klientów, o udziały rynkowe prowadzi nawet do wojen cenowych i zdobywania klientów za wszelką cenę. Natomiast bardzo liczne (ok. 1,2 mln podmiotów), choć dużo trudniejsze do obsługi małe i średnie firmy czują się niedowartościowane. Często są traktowane jak klienci indywidualni, przez co czasem korzystają z rozwiązań konsumenckich – czemu sprzyja ograniczona ich zdaniem oferta łączy dostępowych.
W najbliższych latach na rynku komunikacji elektronicznej dla biznesu będziemy obserwowali wzrost wymagań firm, na który operatorzy odpowiedzą kontynuacją przyhamowanych procesów migracji w stronę All-IP oraz oferowaniem coraz bardziej konwergentnych i mobilnych usług “z półki”, wśród których coraz więcej będzie rozwiązań uwzględniających np. konteksty sytuacyjne, listy dostępności.

prelegent_michalowskiPaweł Michałowski
Temat prelekcji: Najlepsze praktyki zakupu usług teleinformatycznych.

Paweł Michałowski – Kierownik Działu Audytu i Optymalizacji w Audytel S A.

Absolwent Politechniki Warszawskiej Wydziału Mechartoniki i Wydziału Inżynierii Produkcji oraz Szkoły Głównej Handlowej. Swoje doświadczenie zdobywał realizując projekty w dużych instytucjach krajowych i międzynarodowych, m.in.: Abbott Laboratories, Agencja Rozwoju Przemysłu, Grupa BRE Bank, Bank Gospodarstwa Krajowego, BISE, Globe Trade Centre, KRAFT FOODS, Komisja Nadzoru Finansów, Ministerstwo Spraw Zagranicznych, Ministerstwo Transportu, Novell, PKN Orlen, PEKAES, Poczta Polska, Polkomtel, Polska Agencja Prasowa, Prumerica Financial, RABEN Logistic, RUCH, Telewizja Polska, Torfarm.

Patronem medialnym kongresu została redakcja „Mojego Jabłuszka”. Przypominamy, że na naszej stronie WWW zostanie przeprowadzony drugi konkurs z nagrodą w postaci wejściówki na kongres. Serdecznie zapraszamy do udziału.

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, rowery, fotografia i dobra kuchnia. Redaktor naczelny iMagazine - @dominiklada

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .