Mastodon

Uaktualnienie grafiki dla systemu Snow Leopard 1.0

Norbert Cała
norbertcala
3
Dodane: 14 lat temu

W systemowych „Uaktualnieniach” pojawiło się dziś uaktualnienie grafiki dla systemu Snow Leopard – uaktualnienie nosi numer 1.0. Waży prawie 70 MB i przynosi następujące zmiany:

Zawiera poprawki stabilności i wydajności dla programów graficznych i gier, w tym:

– Rozwiązuje problem z częstotliwością wyświetlania klatek w grach Portal i Team Fortress 2 na niektórych Macach
– Rozwiązuje problem, który mógł powodować nieoczekiwane zamykanie lub brak odpowiedzi programu Aperture 3 i gry StarCraft II

Więcej informacji o tym uaktualnieniu można znaleźć pod adresem:
http://support.apple.com/kb/HT4286?viewlocale=pl_PL

Norbert Cała

Jedno słowo - Geek.

norbertcala
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 3

Wszyscy użytkownicy Macintoshów z kartami Nvidia zauważyli pewnie od 10.6.3 znaczny spadek wydajności. To uaktualnienie miało ją poprawić, niestety, ale nic to kompletnie nie dało. Czy tak trudno po prostu było umieścić w tym uaktualnieniu stery z 10.6.2?

Wstyd!

Dla kart ATI, na tych kartach widać zdecydowany wzrost. Ale za to nVidia… tu KOMPLETNIE OLANO SPRAWĘ

Oto wydajność po aktualizacji:
http://j.imagehost.org/0979/Zrzut_ekranu_2010-08-18_godz_20_02_04.png

a to wynik z nowej wersji OpenGL Extensions Viewer 3.31
http://j.imagehost.org/0952/Zrzut_ekranu_2010-08-18_godz_20_03_58.png

Starych screenshotów już nie mam ale, fps były identyczne. Mało tego smużenie, które doskwierało mi od czasu 10.6.3 dalej jest!

ja widzę pogrywanie z anteną, teraz to… CO TO MA BYĆ?

Apple dało ciała, ale żeby dowiadywać się o tym od ludzi z OSX86!? NIEPOROZUMIENIE!

Rozwiązanie padło ze strony OSX86 :)

Wygląda to tak:

10.6.4 wprowadził w managerze zarządzania energią a co za tym idzie odbiło się to na wydajności stan Level 0 – jest to najniższy stan taktowania karty zawsze idzie on w parze z wydajnością. Stan jest przyznany zazwyczaj dla nic nie robienia na naszym sprzęcie (zaraz po nim mamy Level 1, 2 a czasem nawet 3 – odpowiednio użycie dla grafiki 2D, 3D i trym HiPower)

Rozwiązanie problemu:

Edytujemy kext

S/L/E/AppleGraphicsPowerManagement.kext/Contents/Info.plist’s

sekcja MacPro4,1
zmieniamy Vendor10deDevice05e2 na Vendor10deDevice05e3
05e3 odpowiada karcie GTX285 (np. sam mam taką)
na dole w załączniku, pliku “info nVidia Device” zamieściłem resztę ID karty nVidia

To rozwiązanie pozwala wskoczyć na najwyższe poziomy taktowania zegarów. Jak i obniżenia poziomy jak tylko przestajemy wykorzystywać zasoby karty.

Podobno pojawił się problem (prawdopodobnie niedopracowanie ze strony Apple) AppleGraphicsPowerManagement. Mianowicie po przejściu w stan uśpienia i obudzenia zegary jądra jest obudzony na poziomu Level 0. Pamięć jak i shadery na zostają na wysokim (tym który został włączony zaraz przez zaśnięciem naszego komputerka).
Jednakże wystarczy zacząć korzystać z naszego systemu (obciązyc karte a nastepnie dac jej odpocząć) poziomy wszystkich zegarów znów przeskoczą na Level 0

LUB

Usuwamy plik

S/L/E/AppleGraphicsPowerManagement.kext

wiąże się to z dużym zużyciem energii gdyż stany zawsze będą na najwyższym Levelu czyli 2 albo 3

LUB

Zastępujemy w S/L/E AppleGraphicsPowerManagement.kext kextem z 10.6.0 / 10.6.2 / 10.6.3

Monitoring:

Znowu dzieki uprzejmosci ludzi z OSX86 (Temperaturę jak i taktowania zegarów możemy monitorować za pomocą nvclock)

http://www.projectosx.com/forum/index.php?showtopic=1246

Pliki:

http://dl.dropbox.com/u/6372548/OSX86/info%20nVidia%20Device.txt

Sprawdzone – DZIAŁA.
Mac Pro odzyskał swoje PRO