Mastodon

Apple uruchamia subskrypcje, ale są pewne warunki

0
Dodane: 14 lat temu

Apple dzisiaj ogłosił wprowadzenie subskrypcji dla wydawców aplikacji w App Store, włączając w to magazyny, gazety, video, muzykę, etc. Działa to dokładnie na tej samej zasadzie jak w The Daily. Subskrypcje nie są jeszcze aktywne — nadal czekamy na iOS 4.3, który powinien pojawić się pod koniec miesiąca wg. Norberta. Wybór czasu trwania subskrypcji będzie zależał od developera — do dyspozycji mają: tygodniową, miesięczną, dwu-miesięczną, kwartalną, co roczną lub co dwa lata.

Subskrypcje Apple’owe będą wprowadzają jednak kilka ograniczeń na wydawcach i spodziewam się, że będzie z tego powodu afera:

  • jeśli wydawca ma ofertę poza aplikacją (np. przez WWW) to taka sama lub lepsza oferta musi być wewnątrz aplikacji
  • w przypadku skorzystania z płatności wewnątrz aplikacji, Apple zabiera 30% dla siebie
  • Apple nie będzie pobierał opłat ani prowizji za subskrypcje poza App Store
  • wydawcy nie mogą publikować odnośników do zewnętrznych stron czy sklepów w aplikacji

Dodatkowo, osoby subskrybujące będą mogły podać wydawcy swoje imię, adres email i kod pocztowy. Te dane będą podlegały polityce prywatności danego wydawcy, a nie Apple. Wydawcy będą mogli dodatkowo ubiegać się o inne informacje od czytelników pod warunkiem, że klient ma wyraźny wybór czy chce się na to decydować czy nie oraz, ponownie, że te dane podlegają polityce prywatności wydawcy.

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .