Apple uruchamia subskrypcje, ale są pewne warunki
Apple dzisiaj ogłosił wprowadzenie subskrypcji dla wydawców aplikacji w App Store, włączając w to magazyny, gazety, video, muzykę, etc. Działa to dokładnie na tej samej zasadzie jak w The Daily. Subskrypcje nie są jeszcze aktywne — nadal czekamy na iOS 4.3, który powinien pojawić się pod koniec miesiąca wg. Norberta. Wybór czasu trwania subskrypcji będzie zależał od developera — do dyspozycji mają: tygodniową, miesięczną, dwu-miesięczną, kwartalną, co roczną lub co dwa lata.
Subskrypcje Apple’owe będą wprowadzają jednak kilka ograniczeń na wydawcach i spodziewam się, że będzie z tego powodu afera:
- jeśli wydawca ma ofertę poza aplikacją (np. przez WWW) to taka sama lub lepsza oferta musi być wewnątrz aplikacji
- w przypadku skorzystania z płatności wewnątrz aplikacji, Apple zabiera 30% dla siebie
- Apple nie będzie pobierał opłat ani prowizji za subskrypcje poza App Store
- wydawcy nie mogą publikować odnośników do zewnętrznych stron czy sklepów w aplikacji
Dodatkowo, osoby subskrybujące będą mogły podać wydawcy swoje imię, adres email i kod pocztowy. Te dane będą podlegały polityce prywatności danego wydawcy, a nie Apple. Wydawcy będą mogli dodatkowo ubiegać się o inne informacje od czytelników pod warunkiem, że klient ma wyraźny wybór czy chce się na to decydować czy nie oraz, ponownie, że te dane podlegają polityce prywatności wydawcy.