Mastodon

Citi Mobile dla Android, wkrótce dla iOS

5
Dodane: 14 lat temu

Citi Handlowy wprowadził pierwszą w Polsce ofertę mobilną umożliwiającą stukanie się telefonami celem przelania środków pomiędzy dwoma osobami. Obecnie dostępna jest tylko wersja na platformę Android, ale trwają prace nad wersją pod iOS, która ma być dostępna “wkrótce”.

Tak wygląda procedura:

Do zrealizowania takiego przelewu wystarczy, że klienci Citi Handlowy:

Krok 1: zalogują się do Citi Mobile i klikną na ikonkę “B2T”
Krok 2: Wybiorą odpowiednią opcję “Wysyłam środki” (nadawca przelewu) lub “Otrzymuję środki” (odbiorca przelewu)
Krok 3: wpiszą swój nickname (dowolny wyraz identyfikujący odbiorcę / nadawcę – może być np. pseudonim lub imię). Nadawca wpisze kwotę przelewu i zaznaczy, z którego konta chce przelać swoje pieniądze. Odbiorca zaznaczy z kolei, na które konto wysyłane pieniądze mają wpłynąć.
Krok 4: Odbiorca i nadawca “zderzają się” / “stukają się” telefonami (“BUMP”)
Krok 5: Klienci akceptują połączenie między swoimi kontami. Dokonują potwierdzenie przesłania / odbioru przelewu. Po potwierdzeniu, pieniądze trafiają na konto odbiorcy przelewu.

Pomysł jest niezwykle ciekawy, ale niesądzę, aby funkcja ta była specjalnie popularna. Banków w Polsce jest “jak mrówków”, a prawdopodobieństwo, że akurat znajomy wiszący nam pieniądze ma nie tylko smartphone, ale również konto w Citi Handlowym jest znikome.

Chciałbym zobaczyć rozwiązanie, które byłoby wspólne dla wszystkich banków. No i każdy klient tej funkcji mógłby też dostać w prezencie telefon …

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 5

Wersja dla iOS powinna pojawić się w przeciągu miesiąca. Gdyby to rozwiązanie upowszechniło się również w innych bankach byłaby to prawie “rewolucja”, do puki (tak jak piszesz) będzie to funkcjonowało tylko w obrębie jednego banku to prawdopodobnie tylko pracownicy banku będą z tego korzystać.

Getin ma aplikacje iGetin na ios4 od września ubiegłego roku.
Mimo braku informacji,że obsługuje się nią rachunki osobiste to jednak jest to możliwe. Aplikacja dotyczy klientów w GB24.

Ja mam w ING i chciałbym by i moj bank wyszedł z taka inicjatywa ale niestety moge o tym tylko snic. Ale gdyby wszystkie banki sie do tego “standardu” dostosowaly była by to jak Paweł okreslił “rewolucja”