Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Zakupy wolumenowe w Mac App Store

Zakupy wolumenowe w Mac App Store

1
Dodane: 13 lat temu

Mac App Store, podobnie do App Store, jest genialnym narzędziem dla każdego użytkownika komputerów Apple lub urządzeń z iOS.

Prostota robienia zakupów, ceny programów i ich dostępność oraz różnorodność w jednym miejscu są genialne. Niestety to co nam, zwykłym użytkownikom ułatwia życie, zdecydowanie utrudnia firmom, instytucjom, edukacji i innym organizacjom, które mają więcej niż 10 użytkowników. Wyobraźcie sobie każdorazowe kupowanie pojedynczych licencji np na Liona dla 250 komputerów.

Apple dopiero teraz zauważyło, że jest problem. Zawsze do tej pory klienci instytucjonalni i profesjonalni byli bardzo ważni dla niego. Wydaje się, że w momencie uruchamiania MAS ktoś o czymś i kimś zapomniał.

Całe szczęście pojawiła się wreszcie możliwość kupowania wolumenowego, tzn dużych ilości licencji na raz. Na razie można kupować TYLKO aplikacje od Apple i w ilości powyżej 20 szt. Ceny są niestety takie jak w MAS za pojedynczą aplikację, ale ważne, że można.

Procedura jest następująca – klient zamawia odpowiednią ilość licencji u swojego resellera. Reselller przekazuje zamówienie do iSource. iSource ustala wszystko z Apple, a Apple przekazuje klientowi końcowemu…kody REDEEM. Tak właśnie, kody REDEEM. Niestety trzeba będzie do każdego komputera podejść, założyć mu konto w MAS i wpisać kod REDEEM.

Wraz z możliwością kupowania większej ilości licencji, pojawiła się też specjalna usługa – tzw. licencje serwisowe. W skrócie, płacąc +30% więcej za licencję, możemy mieć gwarancję przez 36 miesięcy (od daty zakupu), że gdy pojawi się nowa wersja danego programu, to dostaniemy ją za darmo.

Dlaczego o tym piszemy? Bo mieliśmy kilka zapytań o rozwiązanie problemu z zakupem większej ilości licencji poprzez Mac App Store. Do tej pory nie wiedzieliśmy jak na pytania odpowiadać. Dziś już wiemy.

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, rowery, fotografia i dobra kuchnia. Redaktor naczelny iMagazine - @dominiklada

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 1

Współczuję adminon tych systemów. Niestety kolejny dowód na to, że myślenie Apple ukierunkowane jest na typowego konsumenta nie na firmy. Oby Apple nie uśmierciło działu komputerów tak jak zrobił to HP. Wówczas pozostaną nam same iGadżety.