∞ iTunes Store — jak zwrócić kupioną muzykę
W dniu premiery iTunes Store Polska, podczas nagrywania ostatniego odcinka Nadgryzionych, niektórzy słuchacze pamiętają, że kupując piosenkę jakiś błąd spowodował, że zakupiony został w rzeczywistości dzwonek na iPhone’a. Trochę bez sensu, bo takowe sam sobie robię. Jak na inteligentnego człowieka przystało, po kupieniu piosenko-dzwonka i nie znalezieniu go-jej w liście muzyki, stwierdziłem że muszę spróbować jeszcze raz. Takim oto sposobem, zapewne poprzez jakiś bug, stałem się posiadaczem dwóch identycznych dzwonko-piosenek. A chciałem jedynie piosenkę … Cóż, jest to przynajmniej świetna okazja do przetestowania możliwości rozsądnego zwracania kupionego produktu.
Przypominam jednocześnie, że regulamin iTunes Store jasno stanowi, że nie można zwracać zakupionych towarów.
Przepis
- Przechodzimy do iTunes Store w lewym pasku bocznym iTunes.app.
- Logujemy się na nasze konto lub w prawym górnym rogu klikamy w pionową strzałkę i z rozwijanego menu wybieramy Account / Konto.
- Następnie klikamy w Purchase history / Historia zakupów, a konkretnie w See All.
- W dolnej części ekranu, klikamy w ten zbiór zakupionych rzeczy, w którym jest piosenka/dzwonek/itp. który chcemy zareklamować.
- Pojawi się nam teraz lista piosenek, które są podpięte pod konkretne zamówienie/paragon. Na dole listy klikamy w spory przycisk Report a Problem.
- Przy każdej pozycji pojawi się napis Report a Problem, który należy kliknąć.
- Po pojawieniu się okna z rozwijanym menu, wystarczy wybrać problem jak wystąpił z danym utworem/grą/dzwonkiem i wysłać Apple’owi zgłoszenie.
W moim przypadku zgłosiłem tylko jeden problem, pomimo że miałem dwa dzwoniki które chciałem zwrócić. Wybrałem ostatnią opcję z listy i wytłumaczyłem co się stało, w tym fakt, że dwukrotnie świadomie kliknąłem w Buy. Poprosiłem o zwrot za dzwonki oraz o obciążenie mnie za piosenkę, która w rzeczywistości chciałem kupić. Zaledwie godzinę później dostałem maila od supportu z informacją, że pieniądze wrócą na kartę kredytową w przeciągu 2-5 dni. Zastrzeżono, że pomimo zasad w sklepie Apple’a1, jest to sytuacja, która kwalifikuje się jako wyjątek.
Miłych zwrotów i mało frustracji Wam życzę.
- Mówiącego, że wszystkie zakupy są „ostateczne.” ↩