∞ Ciemna strona Apple – jak David wygrał sprawę sądową z Goliatem
Seattle Rex:
A few years ago, Apple sold me a $4,000 computer with a defective graphics chip/logic board. The defective part was the Nvidia 8600M GT GPU, and when it was discovered that the machine was defective, Apple refused to take it back and issue me a refund. Instead, they promised to replace the 8600M GT boards when they failed, up to 4 years from the date of purchase.
Właściciel starszego MacBooka Pro, nota bene prawie dokładnie takiego samego jakiego sam posiadałem, opowiada swoją historię o potyczce z Apple, która zakończyła się w sądzie. Swoje wydatki na sprawę sądową ocenił na $37 i mimo tego wygrał.
Cała sprawa, pod względem tragicznego traktowania klienta ze strony Apple, pokazuje że iście w zaparte i generowanie niepotrzebnych kosztów jest głupotą. Podejrzewam, że gdyby ktokolwiek o podejściu do klienta Tima Cooka czy Steve’a Jobsa to zobaczył, to sprawa zakończyłaby się znacznie wcześniej, tym bardziej, że koszty pokrywała Nvidia. Niestety, pomimo że Apple ma jedne z najwyższych wskaźników zadowolenia przez klientów, to takie sytuacje będą się zdarzały. Osoby odpowiedzialne za doprowadzenie do tej sytuacji powinny zostać natychmiast zwolnione.