∞ Automatycznie szyfruj dane przed wgraniem ich na GDrive, Dropbox lub inną chmurę
Bardzo dużo osób korzysta z takich serwisów jak Dropbox czy nowy Google Drive, ale niewiele z nas przejmuje się szyfrowaniem naszych danych. Możemy to zrobić „na piechotę” w dokładnie ten sam sposób, o którym pisałem na początku 2009 roku – za pomocą obrazu DMG, którego umieszczamy w folderze odpowiedzialnym za sync z chmurą. Możemy cały proces również uprościć za pomocą Automatora …
Przepis
- Pobierz plik Create Disk Image from Files spod tego adresu i rozpakuj go, a następnie zamontuj DMG.
- Uruchom Automator.
- Zatwierdź chęć stworzenia nowego workflow w oknie, które się automatycznie otworzy.
- Z menu wybierz File → Import Actions.
- Wybierz wcześniej rozpakowany plik Create Disk Image from Files z zamontowanego obrazu i kliknij w Import.
- Przeciągnij nowy action do miejsca workflow.
- Skonfiguruj opcje tak, żeby ścieżka wskazywała na folder GDrive lub Dropbox.
- Dodatkowo, włącz opcje Compress Image oraz Encrypt Image (action will prompt for password).
- Na samym dole zaznacz Show this action when workflow runs.
- Zapisz całość na pulpit jako Application (nie workflow!) lub inne dogodne miejsce.
Teraz wystarczy przenieść jakikolwiek plik lub grupę plików na ikonę na biurku, aby został automatycznie utworzony DMG w wybranej chmurze – plik jest zaszyfrowany i tylko my, po podaniu odpowiedniego hasła, mamy do niego dostęp.
Smacznego!
Źródło: Macworld