Mastodon

∞ Automatycznie szyfruj dane przed wgraniem ich na GDrive, Dropbox lub inną chmurę

0
Dodane: 13 lat temu

Bardzo dużo osób korzysta z takich serwisów jak Dropbox czy nowy Google Drive, ale niewiele z nas przejmuje się szyfrowaniem naszych danych. Możemy to zrobić „na piechotę” w dokładnie ten sam sposób, o którym pisałem na początku 2009 roku – za pomocą obrazu DMG, którego umieszczamy w folderze odpowiedzialnym za sync z chmurą. Możemy cały proces również uprościć za pomocą Automatora …

Przepis

  1. Pobierz plik Create Disk Image from Files spod tego adresu i rozpakuj go, a następnie zamontuj DMG.
  2. Uruchom Automator.
  3. Zatwierdź chęć stworzenia nowego workflow w oknie, które się automatycznie otworzy.
  4. Z menu wybierz File → Import Actions.
  5. Wybierz wcześniej rozpakowany plik Create Disk Image from Files z zamontowanego obrazu i kliknij w Import.
  6. Przeciągnij nowy action do miejsca workflow.
  7. Skonfiguruj opcje tak, żeby ścieżka wskazywała na folder GDrive lub Dropbox.
  8. Dodatkowo, włącz opcje Compress Image oraz Encrypt Image (action will prompt for password).
  9. Na samym dole zaznacz Show this action when workflow runs.
  10. Zapisz całość na pulpit jako Application (nie workflow!) lub inne dogodne miejsce.

Teraz wystarczy przenieść jakikolwiek plik lub grupę plików na ikonę na biurku, aby został automatycznie utworzony DMG w wybranej chmurze – plik jest zaszyfrowany i tylko my, po podaniu odpowiedniego hasła, mamy do niego dostęp.

Smacznego!

Źródło: Macworld

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .