iMagazine

Użytkownicy iPadów zachowują się w sieci inaczej niż pozostali internauci

22/12/2012, 01:41 · · · 0

Surfują dłużej, oglądają więcej programów telewizyjnych w sieci, częściej też grają – właściciele iPadów zachowują się inaczej niż pozostali internauci. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Interactive Advertising Bureau Europe (IAB Europe).

Nie są to jednak jedyne różnice. Z nowego raportu „Mobile Performance Barometer 2012″ opracowanego przez sieć reklamy efektywnościowej zanox wynika, że użytkownicy iPadów mają też inne nawyki kupowania online. iPad jest najważniejszym kanałem sprzedaży w europejskim handlu mobilnym i odpowiada za 53 proc. generowanych przychodów (status: wrzesień 2012 r.).

Zanox przeprowadził analizę transakcji zrealizowanych w ramach ponad 1000 swoich programów reklamowych. Okazało się, że ponad połowę (53 proc.) transakcji w europejskim handlu mobilnym zrealizowano za pomocą iPada. Przychody generowane przez iPhone’y stanowią 19 proc. ogólnych obrotów, a przez urządzenia z systemem Android – 25 proc.

Użytkownicy iPadów nie tylko są zamożniejsi, ale różnią się od użytkowników komputerów PC i smartfonów nawykami zakupowymi”, wyjaśniła Stefanie Lüdecke, główny dyrektor ds. sprzedaży w firmie zanox.

Zamawianie najmodniejszych ubrań albo pobieranie najnowszych utworów muzycznych po pracy to typowe, codzienne zachowania użytkowników iPada. Niemal jedna trzecia dziennych transakcji (27,13 proc.) odbywa się między godziną 18 a 21. Ponadto aktywność użytkowników iPadów nasila się w niedzielę. Liczba transakcji realizowanych tego dnia jest o ok. 25 proc. wyższa niż średnia w pozostałych dniach tygodnia.

Podobnie jest w Polsce. Spośród wszystkich zakupów on-line zrealizowanych z pomocą iPadów, aż 66 proc. dotyczyło sklepów detalicznych i odzieżowych (w porównaniu z analogicznym okresem 2011 r. liczba transkacji w tym obszarze wzrosła o 253 proc.)

W przypadku innych urządzeń mobilnych, a także e-handlu za pośrednictwem laptopów i komputerów stacjonarnych, sytuacja wygląda inaczej. Użytkownicy tych sprzętów zwykle robią zakupy od poniedziałku do czwartku; liczba transakcji nieznacznie spada w piątki i w weekendy. Ponadto nie można wskazać preferowanej pory dnia na zakupy online: liczba transakcji dokonywanych za pomocą tych urządzeń pozostaje na podobnym poziomie w okresie od godziny 6 do 22.

Potwierdzacie te spostrzeżenia i dane na swoich przykładach?


Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, fanatyk sprzętu z nadgryzionym jabłkiem, poza tym ma świra na punkcie fotografii, dobrej kuchni, swojej żony oraz synów - Franka i Leona. Współzałożyciel i "rednacz" iMagazine - @dominiklada


Dodaj komentarz