Teraz wszystko jest Air, nawet dyski – WD My Passport Air
Western Digital zaprezentował swój nowy produkt – dysk przenośny WD My Passport Air 1TB.
Jest on wyposażony w złącze USB3.0 oraz aluminiową, dosyć cienką obudowę. Co ważne, dysk jest gotowy do współpracy z makami i Time Machine zaraz po wyjęciu z pudełka.
Dysk My Passport Air 1 TB jest objęty 3-letnią ochroną gwarancyjną producenta i jest dostępny od zaraz w sklepie internetowym WD na www.wdstore.com. W Polsce dostępny będzie w grudniu 2013 w sugerowanej cenie detalicznej 499 zł. Więcej informacji o My Passport Air znaleźć można na stronie producenta:
http://www.wd.com/pl/products/products.aspx?id=1040
Teraz istotna informacja dla posiadaczy Mavericksa i wcześniejszych modeli WD. Ponieważ pojawiło się sporo informacji od użytkowników dysków WD, o problemach w najnowszym systemie OSX, udało nam się dostać oficjalne stanowisko w tej sprawie – generalnie nie ma problemu, jeśli nie korzysta się z softu WD.
Ci co go używają powinni póki co odinstalować i poczekać na aktualizację – same dyski nie mają z tym nic wspólnego:
On October 30th, 2013 Western Digital informed registered customers of affected products via E-mail regarding reports of Western Digital and other external HDD products experiencing data loss when updating to OS X Mavericks (10.9). Our investigation to date has found that for a small percentage of customers that have the WD Drive Manager, WD Raid Manager and/or WD SmartWare software applications installed on their Mac, there can be cases of a repartition and reformat of their Direct Attached Storage (DAS) devices without customer acknowledgement which can result in data loss.
WD has been tracking this issue closely through our WD Forum and through our Technical Support hotline and the occurrence rate of this event has been very low. A specific set of conditions and timing sequences between the OS and the WD software utilities has to occur to cause this issue. Should this event occur, the data on the product can likely be recovered with a third party software utility if the customer stops using the device immediately after the OS X Mavericks (10.9) upgrade. WD will be issuing updated versions of these software applications that resolve this issue.
WD strongly urges our customers to uninstall these software applications before updating to OS X Mavericks (10.9), or delay upgrading until we provide an update to the applications. If you have already upgraded to Mavericks, WD recommends that you remove these applications and restart your computer. If you have already upgraded to Mavericks and are experiencing difficulty in accessing your external hard drive, please do not save anything to the drive, disconnect the drive from your computer, and contact Western Digital Customer Service at http://support.wdc.com/contact/.
Komentarze: 3
Jak wygląda sprawa z Androidem???
Tzn?
Może to tylko zbieg okoliczności, ale mój nowy dysk WD 2 TB po aktualizacji MBP do 10.9 i parokrotnym backupie TM przestał być widoczny dla komputera. Pomógł format. Nie instalowałem softu WD.