iMagazine

Apple potwierdza zakup Beats za 3 miliardy dolarów

29/05/2014, 20:13 · · · 0

28 maja Apple potwierdziło zakup Beats Music oraz Beats Electronics za łączną kwotę 3 miliardów dolarów. Przejęcie było spekulowane od jakiegoś czasu, a finalizacja odbędzie się z czwartym kwartale finansowym 2014 roku.

Beats to firma zajmująca się produkcją szalenie popularnych słuchawek oraz obsługą serwisu streamingowego Beats Music. Te pierwsze od dawna są dostępne w Apple Store i zdają się być odpowiednikiem Apple na swoim rynku. Beats Music to z kolei konkurencja dla Spotify czy WiMP, jednak, póki co, nie powtórzyła sukcesu słuchawek z tym samym logo.

Oficjalnie, Tim Cook nie zdradził powodu zakupu firmy. Wcześniej mówiono o pomocy przy projektowaniu iWatcha, dodawaniu słuchawek Beats do iPhone’ów czy „wchłonięciu” Jimmiego Iovine’a do zespołu szefów Apple. W swoim liście do pracowników Cook przypomina, że muzyka była od dawna w DNA Apple, a produkty Beats pozwolą pokazać to przywiązanie w portfolio firmy. Wspomniał również o współpracy przy rozszerzaniu ekosystemu Apple.

Zarówno Beats Electronics, jak i Beats Music pozostaną osobnymi markami ale jej pracownicy będą odpowiadać osobistościom z Cupertino, odpowiednio Philowi Schillerowi oraz Eddiemu Cue. Jimmy Iovine oraz Dr. Dre dołączą do zespołu Apple, podobno na stanowiskach stworzonych specjalnie dla siebie – Jimmy i Dre.

W wywiadach Tim Cook poświęcił dużo uwagi usłudze Beats Music. Podkreślał, że to jedyna taka oferta na rynku, która jest zrobią tak, jak zrobiona być powinna. Nigdy nie korzystałem z BM, więc ciężko mi ocenić słowa CEO Apple, jednak raczej nie są to słowa rzucone na wiatr. Warto dodać, że wczoraj cena rocznej subskrypcji usługi została obniżona o prawie 20 dolarów i wynosi teraz 99.99 USD.

Jest duża szansa, że na tegorocznym Keynote podczas WWDC zobaczymy Jimmiego Iovine’a lub Dr. Dre, jednak na wspólne dzieła obu firm z pewnością trzeba będzie zaczekać do 2015 roku. Mam nadzieję, że dzięki temu Apple powróci do muzyki – dla wielu iTunes Store zszedł na drugi plan po wprowadzeniu Spotify czy Google Music, a sprzedaż iPodów spada na łeb na szyję.

Źródło: Apple, The Verge

0

Michał Zieliński

Star Wars, samochody i Taylor Swift.

mikeyziel

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o