Zgłaszanie problemów z działaniem OS X Yosemite

30/07/2014, 23:22 · · · 0

Od niedawna beta OS X Yosemite dostępna jest nie tylko dla deweloperów. Mogą ją pobrać też inni użytkownicy, który zarejestrowali się w programie testów beta systemu. Ma on na celu wychwycenie jak największej liczby błędów – w OS X znalazła się aplikacja, która służy do ich zgłaszania.

Seria 101 jest kierowana do osób, które dopiero rozpoczynają swoją przygodę ze sprzętem Apple. Mamy nadzieję, że dzięki zawartym w niej wskazówkom będziecie mogli nauczyć się wykorzystywać Wasze telefony, tablety czy komputery w jeszcze bardziej efektywny sposób.

Aplikacja Feedback Assistant to bardzo prosty program, który umożliwia szybko tworzyć zgłoszenia błędów, które wraz z danymi diagnostycznymi wysyłane są do Apple. Domyślnie umieszczona jest w Docku. Po jej uruchomieniu konieczne jest każdorazowe zalogowanie się za pomocą swojego Apple ID. Ekran programu przypomina aplikację Mail. Wiadomości podzielono na trzy kategorie – przychodzące, szkice oraz wysłane zgłoszenia. Wysyłanie raportu odbywa się poprzez wybranie przycisku obok pola szukania.

1

Po wybraniu przycisku wyświetlane jest okno, w którym z listy wybieramy temat, dodajemy krótki opis oraz informację odnośnie tego, kiedy pojawił się problem. Zostało to skonstruowane w ten sposób, by nawet z podstawową znajomością angielskiego można było raportować problem.

2

Po zatwierdzeniu treści zgłoszenia wyświetlana jest lista plików z raportami systemowymi, które zostaną dołączone do wiadomości. W kolejnym oknie wyświetlane jest podsumowanie – wystarczy wybrać przycisk Submit, aby przesłać zgłoszenie do Apple.

Źródło: OS X Daily



0

Paweł Hać

Ten od Maków i światła. Na Twitterze @pawelhac