Reklama iPada przygotowana z okazji rozdania nagród Grammy
8 lutego był dla fanów muzyki specjalnym dniem. To właśnie wtedy odbyło się 57. rozdanie nagród Grammy, które muzycznie podsumowały zeszły rok. Takiej okazji nie mogło przepuścić Apple, dlatego specjalnie przygotowana reklama iPada nie była zaskoczeniem.
Klip nazywa się “Make Music with iPad” (Twórz muzykę z iPadem) i dokładnie to pokazuje. Widzimy w nim szwedzką piosenkarkę Elliphant, która wykorzystuje swój tablet do pracy – pisania i nagrywania piosenek, a także kontaktowania się ze współpracownikami. Reklama ma na celu złamać przekonanie, że iPad jest urządzeniem służącym zaledwie do konsumpcji mediów. Ciekawym akcentem jest również pokazanie sprzętu w “naturalnym” środowisku – Elliphant wyciąga tablet, który był wrzucony luzem do torby, przeciera ekran i odsłania oklejone plecki.
https://www.youtube.com/watch?v=IkWlxuGxxJg
Wideo przywołuje mi na myśl dwa zespoły. Pierwszym z nich jest Yaoband, którzy podobnie jak bohaterka klipu nagrywają swoje utwory przy użyciu iPada, a do tego używają tabletu Apple na koncertach. Drugim jest Gorillaz. Ich album “The Fall” został nagrany w całości na iPadzie w (uwaga!) 2010 roku, kilka miesięcy po premierze rewolucyjnego urządzenia. Sam swojego iPada używam do nagrywania prostych kawałków w Garage Band, a także jako wzmacniacz do gitary elektrycznej – w obu przypadkach tablet sprawdza się lepiej, niż komputer.