Apple integruje swój sklep internetowy w Apple.com
Zeszłej nocy Apple uaktualniło swoją stronę internetową. Na pierwszy rzut oka nic się nie zmieniło: tylko nieliczni zauważą brak zakładki Sklep, czy ciemniejszy górny pasek. Dopiero odwiedzając kolejne podstrony zmiany są widoczne.
Najważniejszą różnicą jest rozproszenie sklepu internetowego Apple Online Store po całej witrynie. W zasadzie, w obecnej odsłonie nowe Apple.com to jeden wielki sklep, o czym świadczy ikona koszyka znajdująca się zawsze w prawym, górnym rogu. Aby kupić dany produkt należy wybrać jego kategorię (do wyboru mamy Mac, iPad, iPhone oraz Muzyka), a następnie ze wstążki wskazać czego szukamy. Czasem zostaniemy przeniesieni do dawnej strony danego produktu w Apple Online Store, czasem zostaniemy przeniesieni do strony o produkcie i tam będziemy musieli kliknąć na Kup Teraz. Zupełnie inna zasada obowiązuje dla Muzyki, gdzie w celu zakupu iPodów należy znaleźć odpowiednią sekcję na dole kategorii, a następnie klikać na Kup.
Odświeżyliśmy Apple.com, zdając sobie sprawę, że nasi klienci chcą odkrywać, wyszukiwać i kupować w jednym miejscu. Nowa odsłona Apple.com to połączenie tego, co najlepsze w naszej dotychczasowej stronie oraz w naszym sklepie internetowym, aby dać klientom jedno, proste miejsce, by poznawać i kupować bez zbędnego nawigowania między dwoma stronami.
Powyższe stanowisko Apple cytuje serwis TechCrunch. Po krótkiej przebieżce po stronie mam wrażenie, że uzyskany efekt jest odwrotny od zamierzonego. Różne zachowania tych samych przycisków, czy zupełnie inny projekt kategorii Muzyka sprawia, że nie zawsze wiem, gdzie znajdę to, czego szukam. Nie pamiętam z kolei, żebym miał problemy z nawigacją po wcześniejszej odsłonie z wydzielonym sklepem.
Komentarze: 2
Już nie ma koszyka, teraz jest torba.
Ze względu na te ikony już kocham to rozwiązanie.