iMagazine

Smart TV z IFA 2015 czeka na nowe Apple TV

07/09/2015, 19:32 · · · 0

Apple w środę ma wejść na rynek telewizyjny. Apple TV nowej generacji przestanie być akcesorium dla iPhone’a, a stanie się poważną przystawką. Po targach IFA wyraźnie widać, że Smart TV jest w regresie i Apple ma o co grać.

Na targach IFA nie wydarzyło się zbyt wiele jeśli chodzi o telewizory. Nie jest to dobra informacja, gdyż na międzynarodowej wystawie radiowej (jak brzmiała pierwotna nazwa targów zainaugurowanych w 1924 roku) tematem numer jeden przez wiele lat były nowe telewizory. To tu debiutowały ekrany HD w Europie, już parę lat temu prezentowano transmisje 8K. W 2015 roku mieliśmy OLED od Panasonica oraz AmbiLUX Philipsa i Ultra HD Blu-ray Samsunga. Tylko tyle.

Dziwić może jednak milczenie w kwestii Smart TV. Sony przemilczało Androida, Philips tylko napomknął i zaznaczył jego obecność. FireFox OS u Panasonica, Tizen u Samsunga i WebOS u LG niby doczekały się swoich standów, ale można było przejść obok nich zupełnie ich nie zauważając. Najlepsze, że na targach CES w Las Vegas producenci sugerowali prawdziwy restart w Smart TV. Dziś temat ucichł i znów rozwiązania te zostały zepchnięte na boczny tor, prawie obok 3D.

Philips stara się promować granie na Androidzie i zapowiada zaawansowaną aplikacje dla drugiego ekranu stworzoną przy współpracy z Google. Samsung chwali się partnerami, a LG promuje swoje maskotki. Nie ma konkretów, nie ma też pomysłów co dalej z tym całym Smartem zrobić.

Środa będzie bardzo ważna dla rynku Smart TV. Jeśli Apple rzeczywiście pokaże swoją przystawkę z nowym pilotem, otworzy App Store to sytuacja może być naprawdę ciekawa. W dodatku w przyszłym roku firma miałaby zaoferować swoją własną usługę telewizyjną, a nawet własne produkcje na jej potrzeby. Oczywiście to nie zabije Smart TV konkurencji ponieważ Apple nie wejdzie bezpośrednio na rynek telewizorów, ale wpłynie na rozwój całej branży.

Z drugiej strony Apple może odświeżyć swój set-top-box dość skromnie, a to będzie dowód na to, że rynek telewizyjny nie jest tak atrakcyjny jak z pozoru mogłoby się wydawać. To jaki kształt przybierze nowe Apple TV będzie weryfikowało całą branże. Ta wyraźnie potrzebuje kopa.


Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

Od dnia 25 maja 2018 r. dostosowujemy naszą działalność do nowego Rozporządzenia Unii Europejskiej o Ochronie Danych Osobowych (RODO).

Zaktualizowaliśmy naszą Politykę Prywatności, aby udzielić Ci bardziej szczegółowych informacji, w jaki sposób iMagazine.pl chroni twoją prywatność, oraz w jaki sposób możesz korzystać ze swoich praw odnośnie danych osobowych.

Kliknij w poniższy link, aby zapoznać się z zaktualizowaną Polityką Prywatności.

Dziękujemy, że jesteś z nami,
redakcja iMagazine

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ OK