Już ponad 100 aplikacji Apple i IBM dla firm
IBM w partnerstwie z Apple, wydał już 100 aplikacje dla biznesu w ramach projektu MobileFirst. W przyszłości kolejne programy mają lepiej wykorzystywać iPada Pro i Apple Pencil.
W lipcu 2014 roku Apple nawiązało partnerstwo z IBM. Informacja ta biorąc pod uwagę obecną sytuacje rynkową dziwić nie powinna, jednak na początku istnienia Apple’a, to IBM był utożsamiany z całym złem. W IBM wymierzona była reklama Maka z 1984 roku, słynne jest zdjęcie Jobsa pokazującego „faka” pod siedzibą firmy.
Teraz Tim Cook i CEO IBM Virginia Rometty stali się niezwykle ważnymi partnerami. W ciągu roku powstało ponad 100 aplikacji dla biznesu, z których korzysta 14 wielkich korporacji oraz 65 różnych zawodów. To aplikacje dla banków, rynków finansowych, branży lotniczej, sklepów, szpitali. Z programu Mobile First korzysta Air Canada, AXA, Bosch, Coca-Cola, Vodafone. Aplikacje pojawiły się zarówno na iPhone’a, iPada, jak i Apple Watcha.
Aplikacji tych nie znajdziemy w App Store, to dedykowane rozwiązania, które są też dopasowywane do potrzeb konkretnych przedsiębiorstw. Romans Apple’a z IBM to w dużej mierze wiatr w żagle dla iPada. Po pierwszym boomie na tablety, przyszła pora nawet nie na stagnacje, a spadki w sprzedaży tych urządzeń. Za sprawą MobileFirst iPad ma coraz większą rolę w biznesie.