Sonos i Apple Music ze wspólną reklamą
Gala rozdania nagród Grammy była kolejną okazją do promocji Apple Music. W trakcie transmisji została pokazana po raz pierwszy reklama usługi wraz z system Sonos. Jednocześnie w podobnym czasie Kanye West zaatakował Apple Music na Twitterze promując Tidala.
Spot Sonosa i Apple Music ukazuje radość z dzielenia się muzyką z rodziną. W reklamie pokazane są różne sposoby korzystania z Apple Music oraz zalety systemu multiroom w domu. Jednocześnie sprzętu i usługi praktycznie nie widać – główną rolę odgrywa muzyka i emocje. To jeden z bardziej udanych spotów w ostatnim czasie, nawet trochę szkoda, że Apple i Sonos nie pokusili się o jego emisję w trakcie Super Bowl.
Noc rozdania nagród była kolejną okazją Kanye’go Westa do promocji swojej osoby i twórczości dzięki kontrowersjom. Niedawno muzyk przyznał się, że ma 53 miliony dolarów długów i prosi Marka Zuckerberga i Larry’ego Page o doinwestowanie miliardem jego pomysłów. Teraz zapowiedział, że jego nowy album nigdy nie pojawi się w Apple Music, a także w klasycznej sprzedaży. Ma być dostępny wyłącznie w serwisie Tidal. Muzyk od lat słynie z kontrowersji, teraz wydają się być one połączone z problemami i desperacją.
Apple Music, jak na pół roku działania, notuje całkiem przyzwoity wynik i wszystko wskazuje na to, że to dopiero początek. Tidal od ponad roku milczy o swoich osiągnięciach, ale gdy łączył się z WiMP posiadał 580 tysięcy subskrybentów. Nowy serial z Dr Dre ma być kolejnym zabiegiem promującym Apple Music. Dla firmy z Cupertino muzyczna usługa jest bardzo ważna. W przyszłości usługi mogą być naprawdę znaczącą częścią przychodów Apple.