Apple naprawia “Error 53”
Dwa tygodnie temu pojawiły się doniesienia o tym, że w iPhone’ach, w których został wymieniony sensor Touch ID przez nieautoryzowane serwisy, po aktualizacji oprogramowania pojawia się błąd o numerze 53. Skutkowało to oczywiście całkowitą blokadą telefonu.
Wczoraj Apple opublikowało poprawioną wersję iOS 9.2.1 pozwalającą na przywrócenie oprogramowania poprzez iTunes w telefonach, które zostały „uśmiercone” wskutek błędu 53.
Ponadto Apple wydało oświadczenie, w którym tłumaczy, że błąd ten pojawiał się w momencie, gdy urządzenie nie przeszło pomyślnie testu bezpieczeństwa. Test ten został stworzony, aby sprawdzić prawidłowe działanie Touch ID, zanim urządzenia opuszczą fabryki i nie powinien zakłócić korzystania z telefonów końcowym klientom. Apple przeprosiło za wszelkie niedogodności z tym związane. Klienci, którzy ponieśli dodatkowe koszty związane z wymianą ich urządzeń po wystąpieniu tego błędu, mogą kontaktować się z Apple Care w celu ich zwrotu.
Nie oznacza to, że Apple godzi się na to, aby użytkownicy mogli korzystać z nieautoryzowanych napraw tego sensora. Wojtek opisując ten problem wspominał, że nie jest to działanie mające na celu uprzykrzenia życia użytkownikom. Od wprowadzenia Apple Pay nie chodzi już tylko o bezpieczeństwo naszych danych czy prywatność, ale także o nasze pieniądze. Wydawcy kart kredytowych nie mogą mieć wątpliwości co do bezpieczeństwa i wiarygodności tego rozwiązania.
W związku z powyższym aktualizacja nie przywraca działania nieoryginalnych sensorów Touch ID. Apple przyznało się do tego, że blokowanie w takim przypadku całego telefonu jest odrobinę przesadzone, jednak uruchomienie samego Touch ID nie jest możliwe. Po nieautoryzowanej naprawie przycisk ten działa jak Home we wcześniejszych iPhone’ach. Jeśli użytkownik chce przywrócić pełną funkcjonalność Touch ID to powinien się skontaktować z autoryzowanym serwisem Apple.
Źródło TechCrunch
Komentarze: 3
Moze mi ktos wytlumaczy, dlaczego dopiero teraz naprawiają ten błąd ? Przecież był on znany od wyjscia iPhone 6 i była mowa o tym, że po wymianie telefon się brickuje i ja mając wtedy 5s bałem się wymienic touch id, że zablokuje mi się telefon na stałe. Wszyscy pisza o prędkiej reakcji Appla, ale ich reakcja trwała 1.5 roku i tylko ostatnia medialna nagonka ich zmusila do tego, aby naprawić ten błąd…
Apple niczego nie “naprawia”, ten błąd wciąż będzie się pokazywał.