Nowy flagowy Apple Store w San Francisco

20/05/2016, 14:38 · · · 0

Właśnie minęło 15 lat od otworzenia pierwszego stacjonarnego sklepu Apple’a. Teraz firma otwiera swój nowy flagowy sklep w centrum San Francisco, który stanie się salonem referencyjnym. W nowym Apple Store znalazły się zupełnie nowe działy, całość imponuje pomysłem. To zdecydowanie więcej niż sklep.

W centrum San Francisco do tej pory funkcjonował jeden sklep na Stockon Street otwarty w 2004 roku. Ten Apple Store nie zachwycał, zwłaszcza kiedy ja miałem okazję go odwiedzić na początku kwietnia tego roku, gdy cała przecznica była remontowana. Miejsce to nie mieściło już tysięcy odwiedzających każdego dnia, nie było też zbyt reprezentacyjne jak na miasto, które jest ściśle powiązane z historią i działalnością Apple.

apple-store-flagship-sf-nick_statt-6.0

W sobotę 21 maja zostanie otworzony nowy Apple Store na Unon Square najważniejszym placu miasta. Sklep ten z miejsca stanie się zapewne ikoną San Francisco, podobną do szklanej kostki z 5 alei w Nowym Jorku. W rzeczywistości Apple nie stworzył sklepu, a fantastyczną przestrzeń publiczną, w której sprzedawać będzie swoje produkty i edukować będzie swoich klientów. Charakterystycznym elementem są olbrzymie drzwi. Tą publiczną przestrzeń w ramach nowego Apple Store firma nazwała The Plaza, będzie ona otwarta 24 godziny na dobę z dostępem do otwartego WiFi, miejscami do siedzenia i regularnymi występami lokalnych artystów.

apple-store-flagship-sf-nick_statt-12.0

W sklepie znajdzie się też The Forum, którego cenralnym punktem jest olbrzymi ekran o rozdzielczości 6K. W części The Forum mają odbywać się spotkania artystów, fotografów, muzyków, graczy, deweloperów, tu będą prowadzone duże warsztaty i szkolenia, czy premiery nowych albumów muzycznych i teledysków w ramach Apple Music.

apple-store-flagship-sf-nick_statt-14.0

Natomiast Genius Grove to odświeżona idea Genius Baru, tylko w bardziej wygodnej wersji w otoczeniu zielonych drzew. The Avenue będzie natomiast nową formą witryny sklepowej, gdzie będzie można poznać nie tylko produkty Apple, ale też produkty firm trzecich dostępnych wyłącznie dla Apple’a.

Bardzo ważnym nowym punktem, który zapewne szybko pojawi się w kolejnych lokalizacjach jest The Boardroom. To wydzielona przestrzeń, która jest zarezerwowana dla przedsiębiorców. Tam będzie można porozmawiać na spokojnie z ekspertami o wdrożeniu rozwiązań Apple’a w swojej firmie.

apple-store-flagship-sf-nick_statt-10.0

Nowy sklep to największe jak dotąd zmiany przeprowadzone po przyjściu do firmy Angeli Ahrendts. Nie ma jednak mowy o rewolucji, to ewolucja tego co powstało 15 lat temu. Dostosowanie do obecnej pozycji Apple i wymagań współczesnych użytkowników. Apple Store na Union Square korzysta w pełni z odnawialnych źródeł energii. Łatwo też zauważyć, że nowy Apple Store niekoniecznie ma sprzedawać produkty, ma to być miejsce spotkań, odkrywania produktów Apple’a, miejsce dla społeczności Apple.

Pierwsze zdjęcia ze sklepu robią olbrzymie wrażenie, sam chciałbym znaleźć się znów w San Francisco w ten weekend.

Źródło zdjęć w tekście: The Verge Zdjęcie główne: Tomasz Szykulski



0

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko