Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Tablety Microsoftu, Samsunga i Amazon sprzedają się gorzej niż iPad

Tablety Microsoftu, Samsunga i Amazon sprzedają się gorzej niż iPad

Paweł Okopień
paweloko
2
Dodane: 8 lat temu

Sprzedaż ilościowa iPada spada kolejny kwartał z rzędu. W ostatnich 3 miesiącach Apple sprzedał niecałe 10 milionów egzemplarzy. To jednak wystarczyło, aby iPady sprzedawały się lepiej niż tablety Samsunga, Microsoftu oraz Amazona – razem wziętych.

Według analiz TrendForce Samsung w minionym kwartale sprzedał 6 milionów egzemplarzy swoich tabletów, Amazon 2,2 miliony, a Microsoft zaledwie 700 tysięcy. Łącznie to niecałe 9 milionów sztuk. Cały rynek tabletów w drugim kwartale 2016 roku to ponad 33,54 miliony tabletów. Na tle konkurencji sprzedaż iPadów wypada więc całkiem nieźle, zwłaszcza że iPady Pro, jak i pozostałe nie należą do najtańszych. iPady to wciąż blisko 1/3 rynku.

Po pierwszym boomie na tablety, widać obecnie znaczące spadki na całym rynku. Widać też spadek zainteresowania tym segmentem ze strony producentów. Mało, który producent w jakiś szczególny sposób promuje tablety. Poza kolejnymi premierami iPada oraz Surfece’a reszta urządzeń debiutuje raczej bez większego echa.

Tablety, a szczególnie iPad, szybko nie znikną z rynku. Spadek ten moim zdaniem wynika jednak z dwóch bardzo ważnych czynników. Po pierwsze żywotność iPada i wielu tabletów jest dużo dłuższa, niż w przypadku do tej pory dostępnych smartfonów. Jeszcze dziś wiele osób z powodzeniem może korzystać z iPada 2 nie narzekając specjalnie na jego wydajność w podstawowych czynnościach. Mowa o 5 letnim urządzeniu. Drugi aspekt, to zrażenie się użytkowników do tabletów po pierwszej fali tanich sprzętów z Androidem. Niedostosowany interfejs, brak dedykowanych aplikacji, niska wydajność akumulatorów, słaby ekran. Te elementy sprawiły, że stały się one mało atrakcyjne.

Jestem ciekaw jak w kolejnych kwartałach będzie kształtować się sprzedaż iPada, ale wydaje mi się, że podobnie jak komputerów Mac ustabilizuje się ona i będzie oscylować właśnie w przedziale 8-10 milionów egzemplarzy kwartalnie. Sam będę upierał się, że iPad to wciąż najpopularniejszy komputer na rynku.

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 2