Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Kolejny ważny biznesowy deal Apple’a

Kolejny ważny biznesowy deal Apple’a

Paweł Okopień
paweloko
1
Dodane: 8 lat temu

Dzieje się to poza nami zwykłymi konsumentami, ale Apple ogłasza właśnie kolejne ważne partnerstwo. Tym razem z firmą Deloitte na rzecz wsparcia tzw. cyfrowej transformacji biznesu. Chodzi przede wszystkim o jeszcze szersze wykorzystanie iPhone’ów i iPadów.

Informacja ta nie jest ważna dla zwykłego użytkownika, ale zapewne dostrzegają ją udziałowcy, konkurencja, a także osoby zarządzające IT w przedsiębiorstwach. Apple nawiązuje partnerstwo z jedną z czołowych firm konsultingowych, analitycznych. Deloitte, wraz z Ernst & Young, KPMG oraz PwC stanowi tzw. wielką czwórkę, czyli globalnych gigantów zajmujących się audytem finansowym przedsiębiorstw.

Eksperci z Deloitte będą doradzać swoim klientom jak wykorzystywać w praktyce sprzęty Apple w swoich przedsiębiorstwach. Obie firmy rozpoczęły współpracę nad zaoferowaniem nowej usługi dla Deloitte Consulting nazywającej się EnterpriseNext. Jej zadaniem będzie pomóc klientom wykorzystać w pełni zalety ekosystemu Apple w działalności firm. Pracownicy Deloitte już teraz korzystają z ponad 100 tysięcy urządzeń z iOS, a firma przygotowała też 75 dedykowanych aplikacji. Firma będzie też oferować swoim klientom wsparcie deweloperów, którzy przygotują integracje ich bieżących biznesowych platform z urządzeniami Apple’a.

To kolejne takie partnerstwo Apple. Najpierw firma porozumiała się z IBM, na początku 2016 roku ogłosiła współpracę z SAP, a teraz nawiązuje ważną współpracę z Deloitte. Tym samym wkrótce urządzenia mobilne Apple będą głównymi narzędziami pracy biznesowej w kolejnych firmach. Apple tym samym zapewnia sobie ważny rynek zbytu oraz tworzy pewien standard. To kluczowe działanie dywersyfikujące zwłaszcza, że firmy takie jak Deloitte będą intensywnie angażowały się w cyfrową transformację biznesu, promowanie chmury i innych nowoczesnych rozwiązań iT, które wdrażane są w korporacjach.

Oczywiście nic nie trwa wiecznie. BlackBerry kiedyś był firmą skupioną na klientach biznesowych. W dniu 25 września 2016 roku firma poinformowała, że kończy własną produkcję telefonów. Apple to doskonale wykorzystało, a właściwie się przyczyniło do kondycji BlackBerry.

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 1