Deweloperzy będą mogli odpowiadać na recenzje w App Store
Apple wczoraj, przy okazji wypuszczenia nowych wersji beta iOS 10 i macOS Sierra, udostępniło deweloperom narzędzie do odpowiadanie na recenzje ich klientów. Przy okazji Apple wprowadziło jeszcze kilka udogodnień dla obu grup.
Dotychczas, jak użytkownik był przez aplikację proszony o zostawienie recenzji, to był przenoszony poza aplikację, do App Store. Teraz zostanie w aplikacji i nie będzie wychodził poza nią. Ponadto, jeśli klient zostawił recenzję, to nie będzie otrzymywał prośby o jej zostawienie. iOS dodatkowo zyska opcję globalnego wyłączenie próśb o zostawienie recenzji, jeśli nie chcą być spamowani.
Odpowiedzi deweloperów na recenzje użytkowników będą ze sobą powiązane. Klient będzie mógł zostawić maksymalnie jedną recenzję – tutaj nic się nie zmienia – a deweloper będzie mógł raz odpowiedzieć. W przypadku zmiany recenzji przez klienta, deweloper również będzie mógł zmodyfikować swoją odpowiedź.
Pojedyncza aplikacja poprosi klienta o recenzję nie więcej niż trzy razy w roku. Licznik nie jest resetowany po aktualizacji aplikacji – trzeba poczekać pełny rok.
Obecnie deweloperzy korzystają z różnych metod wyświetlania próśb o recenzje. Często tworzą identyczny popup z prośbą i tylko jeśli użytkownik wybierz opcję 5 gwiazdek, to jest przenoszony do App Store celem zostawienia recenzji. Te „podrobione” popupy finalnie znikną, a API od Apple będą wymagane od deweloperów w swoich implementacjach. Na obecną chwilę nie wiadomo kiedy Apple zacznie ich wymagać, a deweloperzy będą mieli czas na wprowadzenie odpowiednich zmian.
Klienci będą też mogli, na iOS, skorzystać z 3D Touch, aby opisać recenzję jako „pomocną”.
Wszystkie powyższe zmiany wejdą w życie z dniem pojawienia się oficjalnych wersji macOS 10.12.4 i iOS 10.3.