iMagazine

Testuję „na sucho” inteligentne AGD Boscha, Ty też możesz

01/02/2017, 16:40 · · · 0

We wrześniu na targach IFA Bosch i Siemens prezentowali swoje sprzęty AGD z Wi-Fi. Urządzenia właśnie trafiają na polski rynek. Sam się do nich przymierzam, a że nie jest to mały wydatek, weryfikuję wszystkie za i przeciw. Dobrym sposobem jest sprawdzenie aplikacji Home Connect, która właśnie pojawiła się w App Store.

IoT, inteligentny dom – o tych dwóch zagadnieniach mówi się od dobrych kilku lat. Do niedawna nie były jednak dostępne dla zwykłych śmiertelników chociażby dlatego, że kosztowały krocie lub wymagały alpejskich kombinacji, by wszystko spiąć. Po CES 2017 wiem, że ten rok będzie rokiem wejścia tych rozwiązań pod strzechy. To dalej będą w większości dość zamożne strzechy, ale będzie ich znacznie więcej. Wierzę, że przyczyni się do tego m.in. Apple ze swoim HomeKitem. Dużą rolę odegrają też integracje z wirtualnymi asystentami jak Amazon Alexa.

Jednocześnie wciąż ciężko powiedzieć po co Wi-Fi w ekspresie do kawy. Takie pytanie zadała mi ostatnio znajoma, kiedy takowy jej rekomendowałem. No właśnie, po co nam w domowych sprzętach Internet? Jeszcze niedawno to był rzeczywiście wyłącznie bajer, gadżet, szpan. Jednak po pierwszych próbach, teraz producenci rzeczywiście starają się rozwiązywać realne problemy.

Właśnie testuję ekspres do kawy Delonghi z bluetoothem. Połączenie go z telefonem nie jest niezbędne. To dodatek, który pozwala na wygodniejsze konfigurowanie napojów kawowych. Zamiast spędzenia czasu stojąc nad urządzeniem, możemy to robić siedząc na kanapie. Samo przyrządzanie przez kliknięcie jest tu już tylko bajerem. W aplikacji Home Connect Boscha/Siemensa jest już za to funkcja, która bardzo ułatwia robienie kawy, wtedy gdy staje się to najbardziej problematyczne, czyli w trakcie imprezy. Gdy przychodzi nam zrobić naraz 10, czy 15 kaw to zwykle będziemy mieli problem z zapamiętaniem tego zamówienia. Tymczasem wystarczy wyciągnąć iPhone’a lub iPada, aby rozpocząć playlistę i zebrać życzenia gości, a później kliknąć start i nadstawiać kolejne filiżanki.

W przypadku piekarnika w HomeConnect mamy, oprócz możliwości ustawiań, możliwość wybrania gotowych nastawów zgodnymi z przepisami dostarczonymi w aplikacji. Wierzę, że w przyszłości takie rozwiązanie pojawi się w formie widgetu na blogach kulinarnych. I tak jak możemy dodać listę zakupów w Listonicu, tak też będziemy mogli ustawić piekarnik prosto ze strony internetowej.

Sam aplikacją „na sucho” bawię się od kilku dni. Widzę sporo fajnych opcji, część nadal uważam jedynie za bajer. Czy zdecyduję się na zakup? To się jeszcze okaże. Wiem jednak, że wybór AGD jest dziś trudniejszy, zwłaszcza dla świadomych konsumentów i tych technologicznych. Wyższe serie urządzeń posiadają naprawdę sporo funkcji ułatwiających codzienne funkcjonowanie. Podłączenie ich do sieci sprawia, że zyskują dodatkowe usprawnienia. Pobranie aplikacji i wejście do trybu demo jest świetną okazją, by przekonać się o tym na własnej skórze. Szczególnie, że urządzenia Bosch i Siemens z HomeConnect dopiero trafiają do sklepów.

0

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko