ShowMax, kolejny serwis VOD w naszym kraju
Na polski rynek wchodzi ShowMax, to afrykański serwis VOD działający na podobnej zasadzie jak Netflix. Już na start ShowMax ma zaserwować polskie treści, w tym Ucho Prezesa, czyli kabaretowy miniserial. Za usługę w Polsce ma odpowiadać Maciej Sojka, dawniej robiący za Steve’a Jobsa w telewizji n.
Przyznam się, że do dzisiejszego poranka o ShowMax praktycznie nie słyszałem. Gdzieś tam zdarzyło mi się zobaczyć logo na niektórych konferencjach, ale lokalnych serwisów VOD na świecie jest sporo. ShowMax cieszy się sporą popularnością w krajach Afrykańskich, skąd się wywodzi. Teraz ma globalne aspiracje. Miesięczny dostęp do serwisu ma kosztować 19,99 PLN.
Dla macuserów mam dobrą wiadomość. Zagranicą aplikacja ShowMax dostępna jest nie tylko na iPhone’y i iPady, ale też na Apple TV. Podobnie powinno być też w Polsce. Osobiście się cieszę, bo niestety ATV pomijane jest przez HBO GO, Amazon Video Prime, czy lokalnych nadawców jak Onet Vod.pl, czy Ipla. Wreszcie pojawi się nowa usługa wideo obok Netflixa przygotowana pod nasz rynek. Serwis też został już w pełni spolszczony.
Zagadkę na chwile obecną stanowi “content”, czyli treści. Na świecie oferta jest bardzo zróżnicowana, znajdziemy tam np. wiele seriali, których do tej pory legalnie nie mogliśmy obejrzeć w serwisach VOD (np. Big Bang Theory). To o czym wiemy, to Ucho Prezesa, czyli krótkometrażowy miniserial realizowany przez członków Kabaretu Moralnego Niepokoju. Serial stał się hitem YouTube’a, ale raczej za humorystyczne podejście do rzeczywistości (z tej nie wiadomo czy śmiać się, czy płakać). Nie jest to produkcja, która napędzi sprzedaż. Na razie jest jednak dobrym zabiegiem PR-owym. O usłudze wspomina większość mediów. Jeśli w serwisie pojawi się więcej lokalnych treści, różnych jakości, plus kilka zagranicznych seriali i filmów nie dostępnych w pozostałych usługach, to możemy mówić o dobrym uzupełnieniu bieżącej oferty VOD.
Ciekawe jest też to, że za ShowMax w Polsce odpowiada Maciej Sojka. Ojciec TVN24 oraz telewizji n. Maciej Sojka wraz ze swoimi zespołami zadbał aby stworzyć najpierw nowoczesny kanał, a później nowoczesną platformę. Kiedy prezentował kolejne nowości w telewizji n, to starał się aby konferencje te były utrzymane w stylu Apple. Cały marketing był wtedy robiony w tym stylu. Po telewizji n dziś została tylko “nka” w nazwie nc+. Sojka później znalazł się w YouTube gdzie miał odpowiadać za treści w rejonie Europy Środkowo-Wschodniej. Tutaj jednak trudno mówić o jakichkolwiek sukcesach. YouTube w Polsce rozwinął się organicznie, twórcy treści także pojawili się indywidualnie lub za pomocą wsparcia zewnętrznego. Wydaje mi się jednak, że w dużej mierze brak konkretnych osiągnięć Macieja Sojki w YouTube, to kwestia wielkości i skomplikowania tej firmy.
ShowMax może stać się trzecią, a nawet drugą siłą VOD w naszym kraju. Może również okazać się kolejnym serwisem, o którym szybko zapomnimy. Treści i promocja będą tutaj kluczowe. Start planowany jest na 15 lutego.
Komentarze: 1
Dobra cena, zobaczymy jak z ofertą.