Amerykańska młodzież uwielbia iPhone’a
Amerykańscy nastolatkowie uwielbiają iPhone’a. Odsetek młodzieży, która korzysta ze smartfona Apple’a cały czas rośnie. Jeszcze większe grono pragnie, aby iPhone stał się ich kolejnym telefonem. Sytuacja zupełnie inaczej wygląda w przypadku Apple Watch.
Firma Piper Jaffray pochwaliła się wynikami swoich co półrocznych badań przeprowadzanych wśród nastolatków. Wynika z nich, że 76% amerykańskiej młodzieży korzysta z iPhone’a – to o 2% więcej niż na jesieni ubiegłego roku i, aż o 15% więcej niż wiosną 2014 roku. Jednocześnie iPhone’a jako kolejny telefon widzi, aż 81% ankietowanych. To olbrzymi sukces, zwłaszcza że Apple w ostatnich latach nie ma wizerunku młodzieżowego, fajnego. Zdawało się, że firma dziś znacznie bardziej trafia do odbiorców 30+, tymczasem wśród amerykańskich nastolatków cieszy się dalej rosnącą popularnością.
Jednocześnie na przestrzeni trzech lat waha się zainteresowanie zegarkiem od Apple’a. Gdy ten jeszcze nie był zaprezentowany wiosną 2014 jego zakup deklarowało 17% ankietowanych, gdy wchodził na rynek wiosną 2015 było to zaledwie 11% nastolatków. Teraz zakup Apple Watch planuje 13% nastolatków. Jednocześnie jakiegokolwiek smartwatcha posiada 16% ankietowanych. Z czego 71% posiada opaski sportowe Fitbit, 10% Apple Watch, 9% rozwiązanie Nike, a 4% Garmina.
Badanie zostało przeprowadzone na 5500 nastolatkach, a średnia wieku wynosiła 16 lat. Myślę, że podobne badanie w Polsce zakończyłoby się z goła innymi wynikami. Pożądanie iPhone’a mogłoby być duże, ale posiadanie już nie.
Komentarze: 1
Nic dziwnego. Amerykanie kochają własne marki