Switch to iPhone – Apple zachęca do przesiadki na iPhone’a w nowych spotach

23/05/2017, 08:53 · · · 0

Tak dosadnej, a jednocześnie sprytnej kampanii porównawczej Apple nie miało od czasów „Hi I’m Mac”. Tamta seria była genialna i ciągnęła się przez wiele lat. Tej brakuje tego czegoś, ale w wysublimowany sposób punktuje Androida i zachęca do przejścia na iPhone’a.

Switch to iPhone to nowa kampania promocyjna Apple zachęcająca do przejścia z innych telefonów na iPhone’a. Opiera się ona na kilku 15 sekundowych klipach, w których w aluzyjny sposób porównane jest działanie innych telefonów z iPhone’em. Do tego została przygotowana strona internetowa apple.com/switch na której znajdziemy Apple’owskie wyjaśnienie, dlaczego warto przesiąść się na iPhone’a.

W spotach ani na stronie nie ma nic odkrywczego. Co więcej, jestem pewien, że wiele osób będzie negować kwestie szybkości działania iPhone’a, czy aparatu względem topowych urządzeń z Androidem. Jest to jednak bardzo ogólna kampania, która zapowiada się na dość intensywną. Zapewne te krótkie spoty pojawią się w telewizji w wielu krajach. Warto zauważyć, że Apple po raz kolejny podkreśla kwestie dbania o prywatność i środowisko. Jednocześnie nie przekonują mnie zupełnie spoty Music i Photos. Owszem można je dość łatwo przenieść, ale to tyle. W dodatku w tych reklamówkach pokazane jest to, tak jakby to przenoszenie odbywało się na siłę.

W ostatnich miesiącach Apple stworzyło wiele bardzo przyzwoitych kreacji w porównaniu do lekkiego marazmu w ciągu ostatnich 5 lat. Żadna z reklam i kampanii nie zasługuje na miano kultowych. Nawet seria „Shot on iPhone” nie zapisała się jakoś szczególnie w pamięci marketerów i osób postronnych. Wciąż brakuje spotów takich jak 1984, Think Different, czy właśnie „Hi, I’m a Mac, and I’m a PC”. Switch to iPhone jest krokiem w dobrą stronę, ale brakuje czegoś mocniejszego, czegoś bardziej przekonującego do przesiadki na iPhone’a. Cały czas pozostaje też niewiadoma odnośnie kolejnych telefonów – czy następna generacja naprawdę będzie tak dobra, by zostać z Apple lub by przesiąść się właśnie na iPhone’a. Przed Apple naprawdę ciężka jesień.



0

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko