iMagazine

O telewizorach Toshiby i innych marek rozmawiamy z dyrektorem Vestel Poland

06/07/2017, 09:19 · · · 0

Japońska Toshiba właśnie powraca z telewizorami na sklepowe półki. Dzieje się to za pomocą licencji udzielonej tureckiej firmie Vestel. Miałem okazję rozmawiać z Andrzejem Krop będącym Dyrektorem Zarządzającym tej firmy w Polsce. Krótki wywiad, powinien pozwolić dać odpowiedź czy warto zainteresować się nowymi produktami z logo Toshiba. Moim zdaniem zapowiada się bardzo interesująco.

Toshiba zniknęła z rynku ale powraca, czego możemy się spodziewać po tym powrocie? Jak bardzo jest szeroka współpraca Vestela z Japońską Toshiba? Czy japońskie jest wyłącznie logo?

Dla Vestela realizacja nowego projektu z Toshibą ma wyjątkowe znaczenie. Obie firmy współpracują ze sobą od prawie 30 lat zatem powrót telewizorów japońskiej marki na rynek europejski jest naturalnym krokiem w celu zacieśnienia i rozszerzenia dotychczasowej współpracy. Co ważne, to nie tylko japońskie logo, ale również duch, z tym że w europejskich rękach specjalistów Vestela, którzy znają lokalne potrzeby i wymagania, i są w stanie sprostać dynamice rynku. A rynek europejski nie jest łatwy dla producentów telewizorów, o czym przekonało się już kilka globalnych koncernów. Bez posiadania odpowiedniego zaplecza i skali produkcyjnej, koordynacja skomplikowanego rynku jest bardzo trudna. Wiele rynków ma inne wymagania dotyczące standardów odbioru telewizji czy to analogowej, cyfrowej, kablowej czy satelitarnej. Jeśli do tego dodamy konieczność pracy nad platformami smart, to naprawdę sprostanie wymaganiom wszystkich rynków w Europie jest nie lada wyzwaniem. Natomiast firma Vestel jako czołowy producent europejski jest w stanie sprostać tym wymogom.

Dlatego też Vestel i Toshiba zdecydowały się na współpracę na szeroką skalę, zakładającą wspólne opracowanie koncepcji i tworzenie produktów na rynek europejski. Wprowadzenie nowych serii oznacza nie tylko tchnięcie nowego życia w dobrze wszystkim znaną markę telewizorów, ale również ożywienie całego przemysłu, dzięki atrakcyjnej cenowo ofercie na rynku telewizorów tej klasy. Wykorzystujemy zdolności technologiczne oraz siłę produkcyjną firmy Vestel, by dotrzeć do klienta masowego. Włączamy do naszej oferty technologie wysokiej jakości, na przykład wielkoekranowe konstrukcje OLED, opracowujemy serie telewizorów w atrakcyjnych cenach i o bogatych funkcjach. Wyposażamy telewizory w jakość UHD, takie jak szeroka gama kolorów, aby dać widzom większą satysfakcję z oglądania.

Jakie telewizory Vestela znajdziemy w Polsce? W jakich sklepach je znajdziemy? Jakie to marki?

Firma Vestel to multibrand odpowiedzialny za produkcję, dystrybucję i sprzedaż wielu marek. W swoim portfolio Vestel posiada takie marki jak HITACHI, JVC, TELEFUNKEN, FINLUX i wiele innych. Telewizory są dostępne w większości sieci detalicznych w Polsce.

Dlaczego wolicie sprzedawać telewizory pod innym logiem, zamiast budować silną markę własną?

Profil Vestela jest oparty na produkcji OEM dla ponad 500 marek, co jest ogromną szansą na wykorzystanie potencjału produkcyjnego jednej z najnowocześniejszych fabryk LCD na świecie. Zwłaszcza w czasie, gdy większość marek zamknęła swoje fabryki, ponieważ nie była w stanie konkurować w dobie coraz bardziej zglobalizowanego rynku.

Sprzedawanie renomowanych brandów licencyjnych daje możliwość połączenia naszych możliwości produkcyjnych i know how japońskich marek, z którymi współpracujemy. Jednocześnie firma Vestel z powodzeniem sprzedaje wiele produktów pod marką Vestel, szczególnie w Turcji oraz wybrane produkty w Europie np. produkty B2B.

Gdzie produkowane są telewizory? Z jakich matryc korzysta Vestel? Na jakie wsparcie serwisowe mogą liczyć klienci?

Telewizory są produkowane w naszej mega fabryce w Turcji, której zaawansowane możliwości produkcyjne były wielokrotnie pokazywanie w programach Discovery i National Geographic.

Vestel korzysta tylko i wyłącznie z najlepszych dostępnych na rynku matryc od czołowych producentów paneli.

Jeśli chodzi o wsparcie serwisowe to każdy telewizor Toshiba jest sprzedawany z 2-letnią gwarancją producenta.

Czy OLED Toshiby pojawi się w Polsce?

Tak, będzie on dostępny w sprzedaży w sieci Media Markt, Saturn i Redcoon.

Jak wygląda kwestia Smart TV w telewizorach Vestela? Będziecie dbać o dostępność polskich serwisów? Czego możemy się spodziewać w najbliższej przyszłości?

Jesteśmy w kontakcie z czołowymi dostawcami treści na rynek polski i oferta aplikacji będzie sukcesywnie rozszerzana.

Poza dostępem do takich globalnych aplikacji jak Netflix, YouTube, serwisów społecznościowych jak Facebook, Twitter, polskiemu użytkownikowi dajemy dostęp do aplikacji IPLA, Chili TV oraz do niezliczonego koszyka aplikacji w ramach Opera TV Store.

Jak według Pana będzie wyglądał telewizor za 5 lat? Gdzie wtedy będzie Vestel?

Na pewno kolejnym wielkim krokiem będzie przejście z rozdzielczości 4K na 8K. Coraz większa rozdzielczość dostarcza niesamowitych wrażeń. Prototypy takich urządzeń pokazywane są na rynku już od kilku lat. My cały czas pracujemy nad takimi produktami dla konsumentów. Dużą uwagę kładziemy na łatwość użytkowania naszych produktów dlatego szukamy coraz to nowych rozwiązań jak powinien wyglądać interfejs użytkownika w naszych telewizorach.

Na które produkty Vestela (nie tylko telewizory) warto zwrócić uwagę? Z których Pan jest najbardziej zadowolony? Czy znajdziemy w nich innowacje i unikalne funkcje?

Jestem niesamowicie dumny przede wszystkim z naszych produktów AGD SHARP, gdzie w każdej z kategorii możemy pochwalić się innowacyjnymi rozwiązaniami, np. technologia Plasmacluster dostępna w lodówkach, oczyszczaczach powietrza czy klimatyzatorach.

Wprowadzamy nowe innowacyjne kategorie produktowe jak ładowarki do samochodów elektrycznych, czy ekrany bezszwowe do budowy ścian wizyjnych także pod marką Vestel.

Zdjęcia Alicja Żebruń

0

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko

Dodaj komentarz

Jeśli chcesz wesprzeć redakcję iMagazine, podoba Ci się nasza praca, to zapraszamy do iMag Weekly

dołącz

W archiwum iMag Weekly znajdziecie ponad 500 felietonów, artykułów, recenzji, opisów, przepisów oraz relacji z podróży – w sumie do przeczytania jest ponad 500 tysięcy słów. Wykupienie dostępu do niego jest „dożywotnie” (czyli tak długo jak będzie funkcjonował iMagazine) i wystarczy to zrobić raz. Nasz tygodnik był wydawany do dnia 27/01/2017.

Osoby, które miały wykupioną jakąkolwiek subskrypcję otrzymały pełny dostęp do archiwum.