iMagazine

Trwają rozmowy o fuzji Scripps Network (TVN) z Discovery

22/07/2017, 14:32 · · · 0

Ciekawie dzieje się na światowym rynku telewizyjnym i nie ukrywajmy, głównym winowajcą takiej sytuacji jest Netflix lub szerzej internet i zmiana sposobu konsumpcji mediów. Właśnie trwają rozmowy nad fuzją Scripps Network i grupy Discovery. Scripps to Grupa TVN, a Discovery nie tak dawno przejęło Eurosport.

Pogłoski o śmierci telewizji są mocno przesadzone. Kanały telewizyjne będą jeszcze długo obecne w naszych domach i na naszych ekranach. Często także na urządzeniach mobilnych. Jednocześnie rynek ten ulega transformacji, co jest naturalne przy wysokim nasyceniu rynku i zmianach które zachodzą w ogólnym stylu życia i tym co dzieje się w świecie dostępu do treści i sposobie reklamowania i promocji.

Problemem przede wszystkim jest nadmiar kanałów tematycznych na których treści lecą zapętlone. To w dzisiejszych czasach jest zupełnie nieekonomiczne, choć wciąż są użytkownicy, którzy lubią w ten sposób konsumować media. Generalnie użytkownicy lubią wygodę i moment, gdy coś mają podane na tacy. Dlatego sukces Netflixa opiera się na algorytmie rekomendacji. Wszędzie w nowych mediach mamy odtwarzanie podobnych filmów.

Dlatego właśnie obserwujemy proces łączenia się głównie tych nadawców, którzy skupiali się na kanałach tematycznych. W Scripps Networks polski TVN jest jednym z nielicznych ogólnych kanałów w globalnym portfolio. Discovery również zarabia przede wszystkim na kanałach w kablówkach, na całym świecie ma tylko kilka otwartych stacji. Nowa sytuacja zmusza firmy do zmiany podejścia.

Doskonałym przykładem z ostatnich dni jest informacja, że Jeff Katzenberg rozmawia między innymi z Apple nad tworzeniem krótkometrażowych treści pod urządzenia mobilne. Katzenberg w Studiu Disneya odpowiadał za wiele sukcesów z początku lat 90-tych w tym między innymi nawiązanie partnerstwa z Pixarem. Później wraz ze Spielbergiem założył DreamWorks gdzie był producentem między innymi Shreka.

Rynek telewizyjny zmienia się. Jeśli dojdzie do fuzji Scripps Network z Discovery, to będzie to jedno z ciekawszych przejęć na świecie, ale też warte uwagi tego co może wydarzyć się w Polsce. Powstałby bardzo silny koncern działający w naszej telewizji. Możliwe, że na przykład zniknęłaby stacja TTV, a w jej miejsce w telewizji naziemniej pojawił się kanał grupy Discovery.


Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

Od dnia 25 maja 2018 r. dostosowujemy naszą działalność do nowego Rozporządzenia Unii Europejskiej o Ochronie Danych Osobowych (RODO).

Zaktualizowaliśmy naszą Politykę Prywatności, aby udzielić Ci bardziej szczegółowych informacji, w jaki sposób iMagazine.pl chroni twoją prywatność, oraz w jaki sposób możesz korzystać ze swoich praw odnośnie danych osobowych.

Kliknij w poniższy link, aby zapoznać się z zaktualizowaną Polityką Prywatności.

Dziękujemy, że jesteś z nami,
redakcja iMagazine

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ OK