Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu DISQUS znika z iMagazine [uaktualniony]

DISQUS znika z iMagazine [uaktualniony]

27
Dodane: 7 lat temu

Od wielu miesięcy DISQUS straszy, że uruchomi śledzenie oraz własny system reklam w komentarzach. Niedawno zmienili zasady gry, oferując płatne wersje swoich komentarzy, więc darmowa też opcja musiała się zmienić.

W dniu dzisiejszym mieli włączyć swoje reklamy na iMagazine, wraz ze swoim trackerami. O ile to pierwsze moglibyśmy przełknąć, to to drugie już nie – staramy się dbać o, aby strony nadmiernie nie obciążały czytelników oraz nie dodawały do strony zbędnego kodu, co wydłużałoby jej ładowanie. Teoretycznie mogliśmy skusić się na plan Pro, ale przy cenie $100 miesięcznie, nie jest on atrakcyjny w żadnym znaczeniu tego słowa. Powiedziałbym, że jest wręcz absurdalnie drogi. Ich tańszy plan – Plus – za $10 miesięcznie jest niewystarczający dla naszych potrzeb.

Dlatego wróciliśmy dzisiaj do natywnego systemu komentarzy WordPressa, dopóki nie wymyślimy czegoś lepszego.

Uaktualnienie

Zapomniałem dodać, że w komentarzach można stosować Markdown.

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 27

Na SW Pająk pokazywał screeny z ich komentarzy disqusa, który wrzucał reklamy bez zapowiedzi. Po ich interwencji usunęli je. Sam raz widziałem u nich przy komentarzach polecane, płatne artykuły. Potem się już to nie pojawiało.
Uważam, że disqus trochę zabija komentowanie. Z jednej strony fajnie, bo wszystko w jednym miejscu i mniejsza szansa na spam, ale z drugiej strony – opłat można było się spodziewać.

@Angelika

Zdjęcie dogrywa się tylko z konta Gravatar. Z Fb dodaje avatar WP

W zasadzie jeszcze śmieszniej – pobiera sobie adres avatara z FB, wgrywa go do kodu, ale zastępuje gravatarowym wirusem, bo jest włączona wtyczka do retiny. Więc no. LOL. Chyba to usunę zaraz.

Zarabianie pieniędzy jest spoko, ale 100$/msc za system komentarzy i w gruncie rzeczy utrzymanie status quo jest sporą przesadą.

Ciekawie jak będzie od strony reklamodawców wyglądać i działać platforma Disqus. Może być użyteczne narzędzie i muszę poczytać.

Dzięki za newsa, miłego dnia :)

50K dziennie plus uważamy że to też za drogo za komentarze. To cena Adobe Photography Plan (mniej więcej), który jednak oferuje sporo więcej, mimo że w innej kategorii.