Face ID a banki
Premiera iPhone X już coraz bliżej. Przedsprzedaż rusza już 27 października, a pierwsze sztuki do użytkowników powinny trafić już 2/3 listopada. iPhone X kompletnie zmieni sposób korzystania z telefonu, a przede wszystkim sposób jego odblokowywania i bezpiecznego zatwierdzania m.in. transakcji.
Do tej pory żyliśmy z Touch ID. Dzięki niemu odblokowywaliśmy telefon, ale też np. potwierdzaliśmy transakcje (jeśli mamy możliwość skorzystania z Apple Pay) czy też logowaliśmy się do aplikacji bankowych.
W iPhone X nie ma Touch ID zamiast tego jest jest Face ID. Rozmawiałem na temat zastąpienia Touch ID przez Face ID z przedstawicielami trzech banków ING Bank Śląski, mBank oraz Alior Bank.
Czy zmiana biometrycznej identyfikacji z odcisku palca na rozpoznawanie twarzy będzie miała wpływ na działanie aplikacji bankowej? Czy zastąpienie Touch ID przez Face ID będzie miało jakiś wpływ dla użytkownika na logowanie się, czy nie? Jeśli tak czy będzie automatycznie Face ID zastępować Touch ID czy w iPhone X nie będzie działać i zostanie zastąpione potrzebą ręcznego wpisywania hasła.
Miłosz Gromski, rzecznik prasowy ING Bank Śląski, napisał mi, że “Zgodnie z informacjami przekazywanymi przez Apple, Face ID zapewnia bezpieczeństwo na poziomie co najmniej równym Touch ID. Dlatego Apple proponuje traktowanie Touch ID oraz Face ID jako równoprawnej autentyfikacji – jeśli developer nie zdecyduje inaczej, aplikacje wspierające Touch ID będą domyślnie wspierać także Face ID.
Na ten moment nie planujemy wyłączać możliwości logowania do naszej aplikacji przez Face ID, będziemy jednak przeprowadzać wewnętrzne testy penetracyjne, aby potwierdzić poziom bezpieczeństwa tego rozwiązania. Podstawową metodą logowania do aplikacji Moje ING mobile pozostaje logowanie kodem PIN.”
W podobnym tonie odpowiedzieli przedstawiciele mBanku i Aliora. Aplikacje bankowe powinny działać bez zmiany dla użytkownika. Zastąpienie Touch ID przez Face ID ma być niewidoczne dla użytkownika. Wszyscy zastrzegają jednak, że będą obserwować Face ID i zastrzegają, że będą mogli w razie jakiś wątpliwości wyłączyć tę formę logowania w swoich aplikacjach.
Problem może być na początku jeden. Nazwałbym go estetycznym…każda aplikacja przy logowaniu prosi o…odcisk palca. Nie wiadomo czy banki zdążą opublikować w App Store aktualizacje, w których zmienione zostaną ekrany logowania na uniwersalne – Touch ID/Face ID.
Komentarze: 13
Możliwość skorzystania.
🤓
Bezpieczeństwo face id to 1 do miliona, czyli jest to porównywalne ze złamaniem 6 znakowego hasła numerycznego. Jeżeli takie zabezpieczenie jest wystarczające dla banków to drżyjcie klienci…
To co powiesz na 1 do 50000 touch id?
A touchID do 100000, wiec wciąż lepiej, a ile Ty byś chciał znakowe hasło do aplikacji banku?:O
Dla polskich banków to ułamek procenta użytkowników, jeżeli rozróżnimy z nazwy to promil, apka dla iOS to bardziej marketing niżeli banking.
brednie. iOS ma 11-15% rynku, a jeżeli chodzi o aplikacje dla zamożniejszego klienta to wielokrotnie więcej.
Przyzwyczaiłem się do Touch ID – ostatnio coś robiłem w mBank i system wymagał hasła. Musiałem zresetować bo przez Touch ID zapomniałem. Ciekawe jak będzie działać Face ID?
Iphone X zmieni tylko sposób korzystania z zabezpieczeń z Iphonie X… tak samo jak touchbar nie zmieni laptopów, a tylko USB-C nie zmusiło konkurencji do zrobienia tego samego…. Aple odpływa, szydzi z profesjonalistów wprowadzając symulacje kupy zamaist prawdziwych unowoczesnień… i powodzenia…ja zmieniam z IpadaPro i Macbooka Pro.. na coś rozsądniejszego. Dość marketingowej kłamliwej papki.
Co to jest “autentyfikacja”? Wiem, że to jest cytat od Pana z ING Bank Śląski, ale osoby, które w jakimś stopniu zajmują się bezpieczeństwem lub technologiami, powinny nauczyć się słowa “uwierzytelnienie”.
ble he he he – przeciez w durnej pl nawet nie ma Apple Pay a wam sie marzy Face ID
Ostatnio rozmawiałem z konsultantem mBanku z powodu braku powiadomień autoryzacyjnych – po którejś aktualizacji iOS11 przestało działać… Poradził zainstalować aplikację ponownie i na razie pomogło, ale najistotniejsze było to, że stwierdził iż mBank posiada aplikację na Androida, którą poleca a na iOS’a jest, bo być musi i jest to marginalna ilość użytkowników… Trochę w tym prawdy zapewne jest…
A ktoś kiedyś mówił w TV, że na call center T-Mobile pracują sami pasjonaci najnowszych technologii. Wierzysz w takie historie?