Apple z nowym artystycznym spotem promującym HomePoda
Apple na swoim kanale na YouTube umieścił nowy klip promujący HomePoda. Ma on aż 4 minuty, a HomePod pojawia się raptem na kilka sekund. Za jego produkcje odpowiedzialny jest Spike Jonze, a główną bohaterką spotu jest piosenkarka FKA Twigs.
Może Apple ma ambitne plany związane z HomePodem w przyszłości. Na razie jest to mocno ograniczony głośnik w wersji beta, którego premiera została opóźniona, a promocja wygląda dość marnie. Nowy spot tego nie zmienia, ponieważ mamy do czynienia z artystycznym klipem muzycznym, który raczej nie stanie się viralem, ani hitem internetu. Ciekawa jest absolutna nienachalność w promocji HomePoda w spocie. Bohaterka jedynie raz prosi Siri o puszczenie muzyki i wtedy też na chwile widzimy urządzenie, później zostaje ono zaprezentowane na koniec jeszcze. Reszta to tylko albo aż teledysk.
https://www.youtube.com/watch?v=305ryPvU6A8
Za jego reżyserię odpowiedzialny jest Spike Jonze, autor licznych teledysków, ale przede wszystkim reżyser filmu Her (Ona) i Być jak Jon Malkovich. Przed laty był także mężem Sofii Coppoli. Natomiast FKA Twigs to brytyjska wokalistka muzyki elektronicznej, alternatywnego rocka, indie rocka. Znana także ze swojego związku z aktorem Robertem Pattinsonem.
Apple nie ma pomysłu na marketing
Jest to przyzwoicie zrealizowany klip, ale trudno powiedzieć, by zapadałby on w pamięci. A tym bardziej, by był w jakikolwiek sposób kojarzony z marką. Dział marketingu i PR Apple od lat niestety nie działa linearnie, oprócz „Shot by iPhone” nie powstała żadna spójna długoterminowa akcja promocyjna, kolejne spoty są utrzymane w różnych konwencjach, brakuje im wyrazistości, potencjału by stać się hitem sieci. Ten artystyczny czterominutowy klip też szybko odejdzie w zapomnienie, szkoda zmarnowanego potencjału.
Komentarze: 1
Mają ostatnio problem tożsamości.