Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Apple przejmuje aplikacje Texture – gigantyczny kiosk z e-gazetami

Apple przejmuje aplikacje Texture – gigantyczny kiosk z e-gazetami

Paweł Okopień
paweloko
0
Dodane: 6 lat temu

Z cyklu „Apple jest nieprzewidywalne”, firma właśnie ogłosiła przejęcie usługi Texture. To serwis zajmujący się subskrypcją różnych magazynów. Zagraniczny odpowiednik na przykład naszego lokalnego nexto.pl. To co dziwi to sposób w jaki się o tym dowiedzieliśmy – wprost z informacji prasowej.

Zwykle, gdy Apple przejmuje jakąś firmę, to dowiadujemy się tego, gdy strona firmowa danej firmy jest zamykana, pracownicy migrują do Apple lub po prostu dane usługi przestają działać. Wtedy PR Apple odpowiada dziennikarzom stałą formułą „Firma Apple dokonuje różnych przejęć od czasu do czasu i nie komentuje tego typu działań”. Tym razem przejęcie doczekało się własnej oficjalnej notki prasowej i  wypowiedzi Eddy’ego Cue podczas konferencji SXSW. Cue podczas wywiadu na tej konferencji zdradził też, że Apple Music ma już 38 milionów subskrybentów, a 8 milionów osób korzysta z okresu próbnego. Co więcej Eddy Cue potwierdził, duże ambicje Apple związane z rynkiem wideo. Nie zdradził jednak szczegółów na temat premier nowych seriali od Apple..

W aplikacji Texture znajduje się ponad 200 różnych magazynów z całego świata, które można w wygodny sposób prenumerować. Aplikacja działa od 2010 roku, czyli od czasu debiutu pierwszego iPada. Byłymi właścicielami Next Issue Media było grono różnych wydawnictw na czele z Conde Nast znanym z wydawania m.in. Vogue’a, GQ, WIRED, Glamour, czy The New Yorker.

To ciekawe przejęcie, choć wydaje się być spóźnione o kilka lat. W końcu Apple porzucił idee Kiosku na iPadzie i magazyny zaczęły pojawiać się standardowo w App Store. Teraz ten zakup można wiązać bardziej z aplikacją News i jej dalszym rozwojem. Jak widać Apple interesuje zarówno radio, telewizja, jak i prasa. Mamy rozgłośnie Beats One i całą usługę Apple Music, spore plany związane z produkcją własnych treści wideo, a teraz dochodzi do tego sprzedaż magazynów na iOS z pominięciem pośrednika. To dalej będzie powiększać przychody Apple z usług, które są najszybciej rosnąć kategorią „produktów” w portfolio Apple.

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .