Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Vod.pl zmienia logo, zanim o nim zupełnie zapomnimy

Vod.pl zmienia logo, zanim o nim zupełnie zapomnimy

Paweł Okopień
paweloko
1
Dodane: 6 lat temu

Kto jest liderem serwisów VOD w Polsce? W teorii Vod.pl czyli serwis wywodzący się z Onetu. Ten, według badań Gemius/PBI, najchętniej odwiedzany serwis wideo na życzenie w Polsce, właśnie zmienił logo. Nowe logo, ma chyba dawać nadzieje na nowe rozdanie. Jeśli serwis ma rywalizować z Netflixem, ShowMax i HBO Go, to musi się zmienić. Inaczej podzieli los naszej-klasy.

Vod.pl stał się jednym z mocniejszych serwisów wideo na życzenie w Polsce. Początkowo dlatego, że Onet był ściśle powiązany z TVN i wspólna oferta była pierwszą stworzoną z myślą o nowoczesnych widzach, kiedy to wideo w sieci zaczęło raczkować. Później drogi obu firm się rozeszły i powstał player.pl, a Vod.pl musiał sobie radzić. Radził sobie całkiem nieźle, w ofercie pojawiły się dobre filmy, w niskich cenach. Brakowało jednak rozsądnego modelu subskrypcyjnego. Brakowało, ponieważ polski widz do niego nie był przyzwyczajony. Przeciętny użytkownik woli obejrzeć reklamy lub kombinować jak je ominąć, niż płacić abonament.

Obecnie Vod.pl, choć zasilany stroną główną Onetu i treściami takimi jak Onet Rano oraz posiadający liczne premierowe filmy, ma mocnych rywali. Z serwisem konkuruje player.pl, Ipla, Netflix, Showmax, HBO GO, Amazon Video Prime, YouTube, a nawet cda.pl i TVP. Serwis nie wygląda atrakcyjnie wizualnie, aplikacje również są średnio funkcjonalne i to delikatnie mówiąc. O aplikacji na tvOS można zapomnieć.

Choć Vod.pl króluje, to jest to król, który bez odważnych ruchów zostanie zdetronizowany. Użytkownicy treści płatne kupują w serwisach Google Play i iTunes, po liczne treści sięgają do serwisów Netflix, Showmax, HBO, lokalne produkcje dostają w Ipla i Player.

Vod.pl się zmienia. Na razie zyskał nowe logo. Ma to być jednak początek większych zmian. Zmian nieuniknionych. Serwis musi przybrać nową formę, odchudzić swoją stronę, przygotować lepsze aplikacje. W obecnej formie staje się takim zaściankowym lokalnym miejscem. Jak nasza-klasa, która nie przetrwała rywalizacji z globalnym Facebookiem. Ruch w serwisie może i jest i jeszcze długo będzie, ale trudno mówić, by był on wartościowy. Daleko Vod.pl do ośrodka innowacyjności.

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 1