Apple nabyło prawa do ekranizacji „Losing Earth”, a z firmy odeszła szefowa Apple TV

23/08/2018, 18:15 · · · 0

Apple nie zwalnia tempa, jeśli chodzi o pracę nad swoją platformą wideo. Praktycznie w każdym tygodniu pojawiają się nowe wieści na temat kolejnych produkcji. Ciekawe jest to, że będą to bardzo różnorodne treści. Według ostatnich informacji Apple zakupiła prawa do ekranizacji artykułu „Losing Earth: The Decade We Almost Stopped Climate Change”.

„Losing Earth: The Decade We Almost Stopped Climate Change” – można przetłumaczyć jako Tracąc Ziemię/ Tracąc planetę: Dekada w której prawie zatrzymaliśmy zmiany klimatyczne. To tytuł pod którym pojawił się obszerny artykuł Nathaniela Richa w New York Times. Można go przeczytać i jednocześnie obejrzeć świetne zdjęcia w sieci. Wkrótce pojawi się też książka, będąca poszerzeniem artykułu. Nathaniel Rich pracował nad tekstem 18 miesięcy, przeprowadził ponad 100 wywiadów. Artykuł jest poświęcony zmianom klimatycznym, a przede wszystkim małej grupie amerykańskich naukowców, aktywistów i polityków, którzy między 1979 rokiem, a 1989 starali się powstrzymać zmiany klimatu i byli prawie u progu sukcesu. Niestety szansa ta się nie powiodła.

Jestem bardzo ciekaw jak Apple podejdzie do tematu. Wszystko wskazuje na to, że będzie to fabularyzowana historia tamtych czasów. Może być to ciekawe połączenie telewizyjnego dramatu z filmem dokumentalnym. Wierzę, że Apple uchwyci tu zdjęcia przyrody jak w najlepszych dokumentach BBC.

Według najnowszych informacji nowa usługa wideo od Apple wystartuje w przyszłym roku. Na razie wiemy o licznych produkcjach, ale nie ma żadnych szczegółów co do dostępności platformy, czy nawet kosztów usługi. W przyszłym roku w Stanach Zjednoczonych rusza też serwis VOD od Disney’a.

W tym tygodniu pojawiła się też inna, ciekawa infromacja związana z Apple TV. Jen Folse odpowiedzialna za projekty związane z Apple TV i tvOS porzuciła firmę na rzecz start-up’u Caffeine zajmującego się społecznościowym wideo na żywo. To może być dowód na istotne zmiany w podejściu Apple do swojej telewizyjnej przystawki.

0

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko