Nowy iPhone Xs i Xs Max zaprezentowany przez Apple
Po prezentacji Apple Watch Series 4, Tim Cook wszedł ponownie na scenę i zaczął przypominać nam o wszystkim co „niesamowite” w iPhone X. Wspomniał też, że stał się najpopularniejszym modelem smartfona na świecie (oraz najbardziej ulubionym – 98% zadowolenia klientów). Nie pozostało mu już nic innego, jak pokazać jego następcę. Złotego!
Oczywiście w dwóch rozmiarach. Mniejszym i większym. 5,8″ i 6,5″. Powitajcie iPhone’a Xs… lub XS… i Xs Max (lub XS Max). To nie jest jasne.
- wyróżnikiem jest nowy kolor – złoty (ramka i plecy)
- szkło użyte jest jeszcze bardziej odporne na pękanie
- dodano wsparcie wodoodporności IP68 (dwa metry na 30 minut) i ponoć można go nawet utopić w piwie
- większy model Xs Max ma ekran o przekątnej 6,5″ (2688×1242 px, 458 ppi)
- Xs Max wymiary zewnętrzne ma zbliżone do iPhone’a 8 Plus
- oba modele mają 120 Hz wyczuwanie dotyku
- poprawiono też głośniki stereo (ale nie jest dla mnie jasne czy chodzi tylko o szerokość Xs Max czy względem X)
- Face ID – Xs ma szybsze algorytmy i szybszy Secure Enclave, więc odblokowywanie twarzą działa jeszcze szybciej niż w X
- Phil zapewnił nas, że to najbezpieczniejszy sposób zabezpieczenia naszych danych
- w środku znajduje się A12 Bionic wykonany w technologii 7 nm (6,9 miliardy tranzystorów)
- ma 4-core GPU i 6-core CPU (Fusion – dwa rdzenie wydajnościowe i cztery oszczędne, sporo lepsze od zeszłorocznego A11)
- GPU jest zaprojektowane przez Apple; jest do 50% szybsze niż A11
- dodano poprawiony Neural Engine (8-core w Xs; X miał 4-core); wykonuje 5 bilionów (z ang. trillion) operacji na sekundę (A11 – 6 miliardów)
- będzie dostępna wersja z 512 GB pamięci flash
- A12 Neural Engine umożliwi machine learning (nauczanie maszynowe) w czasie rzeczywistym
- będzie nowa aplikacja Clips od Apple, która wykorzysta możliwość A12
- Siri Shorcuts również otrzymało krótkie demo – to świetna aplikacja
- Core ML, dzięki A12, będzie do 9x szybsze i użyje ⅒ energii
- deweloperzy otrzymają ARKit 2
- te informacje trochę przypominają mi to, co Apple tradycyjnie omawia na WWDC
- demo gry Blades od Bethesda było imponujące (ale chyba jestem za stary, bo nie potrafię grać w tego typu gry na iPhone’ach)
- David Lee z NexTeam zaprezentowali jak wykorzystali Core ML w aplikacji HomeCourt; potrafi ona analizować jak dobrze (lub źle) gramy w koszykówkę (liczy liczbę trafień i chybień); program dodatkowo analizuje przewidywaną trasę, którą pokona rzucona piłka, wraz z jej prędkością, kątem lotu i innymi informacjami; przyznaję, że to niesamowite i trochę żałuję, że nie mam teraz 12-15 lat (kiedy namiętnie grałem w kosza w reprezentacji szkoły)
- Atli Mar z Directive Games był trzecim deweloperem na scenie; demonstrowali ARKit 2 na przykładzie gry wieloosobowej; AR nadal do mnie w tej formie nie przemawia, ale z niecierpliwością oczekuję jakiś okularów z tą technologią, w stylu HoloLens
- ciekawostka – hasło Xs Max padło 1 lub 2 razy z ust Phila, ogólnie mówią po prostu o „iPhone Ten Es (Xs)”
- Phil wrócił na scenę i pochwalił się możliwościami aparatu w X
- jest większa matryca w Xs tylko w obiektywie 28 mm (szerokokątnym, ma 1,4 µm piksele), obiektyw jest nowy, ale ma takie same parametry jak poprzednio (f/1.8)
- obiektyw i matrycę 56 mm pozostawiono bez zmian (f/2.4)
- poprawiono też lampę TrueTone
- z przodu jest 7 MP aparat f/2.2 z „szybszą matrycą”
- A12 łączy ISP z Neural Engine, aby zdjęcia były jeszcze lepsze; to ma mieć znaczenie przy rozpoznawaniu twarzy i przy trybie portretowym, aby lepiej oddzielać tło
- nowa funkcja to Smart HDR, która strzela zdjęcia w tle, zanim naciśniemy migawkę, aby nie było lagu po wciśnięciu migawki (robi też wiele innych rzeczy, aby idealnie dopasować te wszystkie kadry w jedno zdjęcie)
- poprawiono bokeh (część poza głębią ostrości), aby przypominało bardziej bokeh generowane przez lustrzanki
- po wykonaniu zdjęcia, będzie można regulować głębię ostrości bezpośrednio w aplikacji Zdjęcia (podobnie jak aplikacja Focos) – symuluje GO od f/1.4 według dema
- iPhone Xs wykorzystuje 4 mikrofony, aby nagrywać dźwięk w stereo
- Xs będzie pracował do 30 minut dłużej niż X na jednym ładowaniu
- Xs Max do 90 minut dłużej (ma największą baterię w historii iPhone’ów)
- jest dual SIM w obu modelach – Xs i Xs Max; SIM tradycyjny + eSIM (w Chinach będzie model z dwoma tradycyjnymi SIM i tylko w Chinach)
- dodano Bluetooth 5.0
Uaktualnienie
- Xs będzie dostępny w pojemnościach 64/256/512 GB
- cena Xs zaczyna się od 999 USD (ok. 5000 PLN)
- cena Xs Max zaczyna się od 1099 USD (ok. 5500 PLN)
- zamówienia będzie można składać od 14 września, a dostawy będą od 21 września
- dostawy w Polsce będą tydzień później (od 28 września)
Komentarze: 7
Szału nie ma bilony trilony a jak co do czego to lagi.
Troche nuda…
Chyba najgorsza konferencja od lat.
Dual SIM tylko w Chinach :(
Są już polski ceny – fajnie się czyta 7219 za telefon – nawet ceny sugerują, że to już nie tylko telefon (dla niedowiarków ;).
Nuda i porażka. Drugie oczko nie wymienione, notch dalej jest, brak Touch ID, brak symetrii przy złączu, brak USB C, wystający aparat, brak szybkiej ładowarki i lepszych słuchawek. Do tego cena jest chora, a naprawa pewnie dalej absurdalnie droga. Xr nie jest następcą, skoro wykastrowali go z 3D Touch i nie zwiększyli RAMu jak reszcie. W cenie Xs można kupić dwa S9/1+6/Mi8 itd. Gdyby ceny były jak rok temu, z czym się liczyłem, to byłem gotów przecierpieć i kupić, ale Apple dowaliło 1.5k więcej… Mam już po dziurki w nosie ich polityki cenowej. Zastanawiam się jeszcze nad iPhone X lub 7, ale cena X będzie pewnie na poziomie Xr i właściwie w obu przypadkach muszę z czego rezygnować za te same pieniądze. Za to 7 to paletka, ale dałoby radę przeczekać z nią. Tyle, że cenowo to tegoroczne flagowce innych firm (wersja 128), no i na co liczę? Na to, że Apple zmieni swoją politykę?! To bez sensu. Będę wiecznie siedział na starym sprzęcie i jeszcze ich finansował. Lubię iOS, ale to właściwie tyle. Szkoda, że nie da się go zainstalować na innym sprzęcie 😟. Taki hacphone byłby fajny, ale ni ma 😕.
Kazmimirz7 79-425