Wkrótce Hulu może trafić również do Polski
Lada moment Disney stanie się większościowym udziałowcem w serwisie Hulu. Tym samym w przyszłym roku ten rozrywkowy konglomerat będzie miał już dwie niezależne usługi streamingu wideo. Dla nas najważniejsze jest to, że CEO Disney’a Bob Iger zapowiedział globalną ekspansje serwisu.
Disney po przejęciu 21st Century Fox będzie miał 60% udział w Hulu, po 20% posiada też AT&T i Comcast, czyli amerykański operator komórkowy i dostawca usług telewizyjnych. Bob Iger zapowiedział, że firma starć się będzie udostępnić Hulu w innych krajach. Na razie serwis działa jedynie w Stanach Zjednoczonych i Japonii. Subskrypcja za usługę wynosi 8 dolarów miesięcznie.
Disney chce, aby Hulu było serwisem wideo bardziej uniwersalnym, z różnorodnymi treściami, tak jak ma to miejsce obecnie. Natomiast Disney+ będzie serwisem rodzinnym, z kinem familijnym i produkcjami dla dzieci i młodzieży.
Rozwój serwisów VOD oznacza z jednej strony korzyści dla konsumentów w postaci szerokiego wyboru seriali i filmów, jednak z drugiej oznacza większe wydatki, jeśli chcielibyśmy w każdym miesiącu korzystać ze wszystkich usług. Już w tej chwili na polskim rynku mamy Netfliksa, HBO GO, Amazon Video Prime, Showmax, a także player.pl i Ipla. Wkrótce do tego może dojść usługa Apple, Disney’a, Hulu. Usługę wideo na razie na Stany Zjednoczone zapowiada też WarenMedia. Pewne jest, że będziemy świadkami ciekawej batalii o widza, zwłaszcza, że w grze są też „stare” telewizje, które starają się odnaleźć w nowej rzeczywistości i to z całkiem niezłym rezutlatem.
Disney nie zdradza szczegółów odnośnie ekspansji Hulu, ani jeśli chodzi o daty, ani listę krajów. Możemy być przekonani, że będzie miało to jednak wymiar globalny podobnie jak w przypadku Netflixa, czy Amazon Video Prime.
Komentarze: 1
Problemem jest ilość serwisów VOD. Mówi się wręcz o groźbie powrotu piractwa znanego z czasów ściągania torrentów. Chcąc mieć najszerszą ofertę trzeba by ponosić koszty abonamentów VOD zdecydowanie powyżej granicy bólu. No i zainstalować kilka aplikacji. Gdyby Apple porozumiało się z platformami VOD i zaoferowało ich treści w swojej aplikacji w ramach jednej subskrypcji o zasięgu globalnym, to byłby prawdziwy postęp