Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Wywiad Jima Cramera z Timem Cookiem na CNBC

Wywiad Jima Cramera z Timem Cookiem na CNBC →

0
Dodane: 6 lat temu

CNBC przeprowadziło ciekawy wywiad z Timem Cookiem. Sam wywiad w formie wideo znajdziecie tutaj, a jeśli interesuje Was link do pełnej transkrypcji rozmowy, to wystarczy kliknąć w tytuł tego wpisu.

Z całego wywiadu najbardziej zainteresował mnie ten fragment wypowiedzi Tima:

On services, you will see us announce new services this year. There will more things coming. I don’t want to tell you about what they are—

Tim Cook mówiący o tym, że „zobaczycie od nas nowe usługi w tym roku” teoretycznie może oznaczać wszystko, ale mocno wątpię, aby wspomniał o tym, gdyby to nie było coś istotnego. Wiemy od paru lat, że Apple pracuje z większym lub mniejszym powodzeniem nad własną usługą telewizyjną. Wiemy o serialach, których wykonanie zlecali, wiemy o niepowodzeniach w negocjacjach z tradycyjnymi nadawcami, ale nie wiemy kiedy ten produkt w końcu ujrzy światło dzienne. Pisząc następne zdanie, przed które upchnąłem te, przyszedł mi do głowy cytat Freda z Chłopaki nie płaczą

„Dawno temu ja też zaufałem pewnej kobiecie, wtedy dałbym sobie za nią rękę uciąć. I wiesz, co… I bym teraz, kurwa, nie miał ręki.”

No więc… gdybym miał dać sobie rękę uciąć, to postawiłbym właśnie na to, że Tim mówi o usłudze TV. Cały czas jednak zastanawiam się, jaką dokładnie formę ta usługa przyjmie. Czy będzie zawierała jedynie treści specjalnie dla niej przygotowane? Czy będą dostępne również tradycyjne seriale i filmy, tworzone przez innych? A może subskrybenci będą po prostu mieli dostęp do całej biblioteki filmów i seriali z iTunes? Co z Disneyem i Pixarem wobec faktu, że ten pierwszy tworzy własną platformę?

No i nie możemy zapomnieć o kwestii subskrypcji, która, znając Apple, może nie wszystkim się spodobać, szczególnie w biedniejszych krajach jak nasz. Apple zaskoczyło chyba wszystkich, oferując dostęp do Apple Music w Polsce w cenie około dwukrotnie niższej niż w wielu innych krajach, jak chociażby USA (19,99 PLN brutto / 16,25 PLN netto vs. 9,99 USD netto), ale czy analogicznie postąpi w przypadku usługi TV, zakładając, że ta w ogóle będzie dostępna u nas? Do tego wszystkiego jeszcze dochodzi fakt, że nie mamy pojęcia czy usługa TV w ogóle będzie dostępna jako osobna opłata, bo zaczyna się tego robić sporo – osobno iCloud, osobno Apple Music i teraz jeszcze TV? Osobiście spodziewam się, że będzie łączona opcja za telewizję i muzykę, ale co z ludźmi, którzy chcą tylko treści wizualne, a za dźwiękowe nie chcą płacić? Trzy różne wersje, osobno muzyka, osobno wideo i wspólna? Brzmi trochę skomplikowanie dla firmy słynącej z prostoty.

Apple jest też znane z tego, że stara się użytkowników chronić przez treściami zbyt brutalnymi i przed pornografią. O ile dosyć rygorystycznie podchodzą do tego w przypadku App Store’a, to są od tego wyjątki. Taki Netflix, dla przykładu, oferuje treści mocno erotyczne i brutalne, podobnie zresztą jak sam katalog filmów w iTunes. Czy podobnie postąpi z usługą TV, czy raczej zachowają się bardziej ostrożnie, dostarczając jedynie treści, które są „bezpieczne dla rodzin”?

Jest wiele pytań i niestety nie ma na nie odpowiedzi, ale wiem, że chciałbym mieć wybór czy chcę za to płacić czy nie, więc trzymam przede wszystkim kciuki za to, żeby ta usługa trafiła do Polski.

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .