Apple News+ w 48 godzin zdobył 200 tysięcy subskrybentów
Według nieoficjalnych, ale potwierdzonych w różnych źródłach informacji, Apple News+ po 48 godzinach od startu posiadał już 200 tysięcy subskrybentów. Wynik ten pokazuje jak olbrzymi potencjał jest w nowej usłudze Apple. Zwłaszcza, gdy porównamy go z rynkiem subskrypcji cyfrowej prasy.
Apple News+ wystartował zaraz po konferencji Apple 25 marca. To usługa dająca dostęp do kilkuset magazynów za 9,99$ jest nazywana Netfliksem dla prasy. Według informacj z The New York Times już po 48 godzinach liczba subskrybentów wyniosła 200 tysięcy. Co prawda pierwszy miesiąc jest darmowy, ale i tak jest to subskrypcja odnawialna. Wynik na start jest imponujący. Oczywiście nie porównując do rynku wideo, czy rynku streamingu muzycznego, ale właśnie rynku prasowego.
Po pierwsze 200 tysięcy subskrybentów, nigdy nie miała usługa Texture, na której bazuje Apple News+. Po drugie to lepszy wynik niż Gazety Wyborczej po kilku latach promowania płatnej prenumeraty cyfrowej. Dlaczego porównuje do Wyborzej? W ostatnich dniach pojawiło się zestawienie opracowane przez Francuskie stowarzyszenie Fédération Internationale de la Presse Périodique (FIPP – Międzynarodowa Federacja Prasy Periodycznej), w którym Gazeta Wyborcza ze swoimi 170 tysiącami płacących subskrybentów jest na 15 miejscu światowego rankingu największych cyfrowych subskrypcji prasowych. Tylko 12 tytułów w zestawieniu może pochwalić się wynikiem powyżej 200 tysięcy subskrypcji. Choć co prawda w przypadku amerykańskich tytułów są to już subksrypcje w milionach użytkowników.
Apple News+ ma 200 tysięcy subskrybentów, bez żadnej dodatkowej promocji, kampanii medialnej. To dopiero początek, zwłaszcza, że usługa na razie dostępna jest wyłącznie w Stanach Zjednoczonych. Jednocześnie na amerykańskim rynku prasowym usługa budzi sporo emocji. The New York Times oraz The Washington Post nie dołączyły do usługi Apple, między innymi ze względu na warunki finansowe stawiane przez Apple. Natomiast inni gracze tłumaczą się dlaczego warto korzystać wciąż z własnych usług subskrypcyjnych. W przypadku Wall Street Journal w Apple News+ dostępne są jedynie e-wydania do trzech dni wstecz, natomiast pełna subksrypcja oferuje dostęp do wszystkich archiwalnych treści plus wiadomości giełdowych na bieżąco. Tak jak wynika z moich spostrzeżeń po tygodniu korzystania z Apple News+, to usługa bardziej “casualowa”, porównywalna do przeglądania prasy w kiosku.