iMagazine

Asystent Google pomoże w zakupach w Pyszne.pl oraz Flixbus

03/04/2019, 16:18 · · · 0

Od dzisiaj użytkownicy Asystenta Google mogą głosowo dokonać zakupów online. Dwie pierwsze firmy, które zaoferowały możliwość „voice-commerce” w Polsce to FlixBus i Pyszne.pl.

Od startu Asystenta Google w Polsce, w styczniu tego roku, możemy poprosić swój telefon o pomoc w najwygodniejszy i naturalny sposób – używając naszego głosu. Pomaga on w wykonywaniu codziennych zadań, dając łatwiejszy dostęp do technologii w każdym momencie naszego dnia, w takich chwilach jak jazda samochodem, rowerem, w trakcie zakupów, gotowania, zwiedzania czy w jakiejkolwiek innej okoliczności, gdy najprościej jest powiedzieć „OK Google”. Również na iOS.

Liczba możliwości interakcji z Asystentem Google wciąż rośnie. Od dziś, dzięki FlixBusowi i Pyszne.pl, użytkownicy mogą dokonać pełnej transakcji głosowo i w ten sposób kupić bilet na podróż autobusem lub zamówić swoje ulubione jedzenie. Wystarczy, że klient powie do swojego smartfona: „OK Google, porozmawiaj z Pyszne” lub „OK Google, zapytaj FlixBus o połączenie z Warszawy do Krakowa”.

Bramę do Asystenta stanowi platforma Actions on Google, która umożliwia firmom stworzenie akcji (komendy głosowej). Akcję zaś może wywołać każdy z użytkowników Asystenta i w ten nowy sposób wejść w interakcję głosową z daną marką. Dzięki wielu elementom dostarczanym przez Google, takim jak Dialogflow (czyli system naturalnego rozumienia języka) lub cyfrowe głosy asystentów dostępne dla partnerów. Poziom inwestycji ze strony marki jest zminimalizowany.

Asystent Google może pomóc firmom na wielu etapach podróży z konsumentem; od eksploracji i wsparcia w momencie dokonywania wyboru, przez realizację procesu zakupowego, kończąc na obsłudze po dokonaniu zakupu. To naturalna forma interakcji z marką, która odbywa się w sposób prawie niezauważalny. Dzięki akcji eSky dla Asystenta osoby planujące podróż mogą za pomocą prostych komend głosowych wyszukać najbardziej atrakcyjne cenowo połączenia lotnicze, a integracja PLAY z Asystentem, pozwala klientom na sprawdzenie nowości w ofercie operatora.

Zakupy podczas joggingu? Zamówienie pizzy z samochodu, gdy straszy wizja pustej lodówki w domu? Wybór wycieczki podczas odkurzania mieszkania? To tylko kilka momentów gdy pomoc Asystenta może być niezbędna.

Możliwość wykorzystania nowego sposobu dotarcia do swoich klientów zauważył też FlixBus – przewoźnik oferujący podróże autobusowe po Polsce i Europie. FlixBus proponuje swoim klientom pełną możliwość dokonania transakcji wykorzystując wyłącznie głos. Od sprawdzenia najdogodniejszego połączenia, aż do zakupu biletu.

Podawanie prognozy pogody, wysłanie głosowo wiadomości w trakcie prowadzenia auta, sprawdzenie trasy dojazdu na Mapach Google, podyktowanie Asystentowi listy zakupów i poproszenie o ustawienie przypomnienia, żeby je zrobić w konkretnym dniu to tylko kilka przykładów tego, jak Asystent Google może na co dzień pomóc użytkownikowi, a dodatkowo, wykorzystując Actions on Google, daje on zupełnie nowe perspektywy dla firm chcących budować innowacyjne kanały wsparcia dla swoich klientów.

Na tym tle pytanie „Gdzie jest polska Siri?” powoli zaczyna się już robić śmieszne.

0

Dominik Łada

MacUser od 2001 roku, fanatyk sprzętu z nadgryzionym jabłkiem, poza tym ma świra na punkcie fotografii i dobrej kuchni. Współzałożyciel i "rednacz" iMagazine - @dominiklada


Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o