Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Projekt Raspberry Pi – 8 – Wywalamy Airly, bo zabili swoje publiczne API

Projekt Raspberry Pi – 8 – Wywalamy Airly, bo zabili swoje publiczne API

27
Dodane: 6 lat temu

Niestety, Airly niedawno zamknęło swoje API, o co jest spore zamieszanie. Sam z niego korzystałem w Homebridge’u, aby wyświetlać dane na temat zanieczyszczenia powietrza z kilku czujników rozsianych po Polsce. Czas po nich posprzątać…


Ten projekt jest możliwy dzięki uprzejmości Botland, który dostarczył następujące elementy umożliwiające jego wykonanie:


Spis treści

  1. Instalacja i konfiguracja Raspbian (Wi-Fi, SSH i VNC).
  2. Instalacja Homebridge i konfiguracja Xiaomi Air Purifier 2.
  3. Uruchomienie kamery Raspberry Pi NOIR pod HomeKitem.
  4. Dodajemy pozycję w HomeKit, wyświetlającą jakość powietrza na dworze.
  5. Dodajemy prognozę pogody do HomeKit dla naszej ulicy.
  6. Dodajemy sterowanie TV, Apple TV i amplitunerem do HomeKit przez Homebridge i Logitech Harmony.
  7. Naprawiamy sterowanie TV, Apple TV i amplitunerem przez Homebridge i Logitech Harmony w HomeKit.
  8. Wywalamy Airly, bo zabili swoje publiczne API.
  9. Przenosimy Homebridge do nowego Home i rozwiązujemy problemy z HomeKitem.

Na temat Airly wypowiadał się już Błażej Faliszek, więc nie będę dodawał swoich 3 groszy do tematu…

Przepis na wywalenie Airly

Poniższe kroki oczywiście dotyczą tylko osób, które korzystały z Airly…

  1. Zaloguj się do Raspberry Pi (np. po ssh) i wpisz do Terminala: npm list -g --depth 0. Po chwili powinna pojawić się lista zainstalowanych pluginów.
    /usr/local/lib
    ├── homebridge@0.4.46
    ├── homebridge-airly@1.1.6
    ├── homebridge-camera-rpi@0.0.3
    ├── homebridge-harmonyhub-plugin@0.5.6
    ├── homebridge-mi-airpurifier@0.1.3
    ├── miio@0.15.6
    └── npm@5.10.0
  2. Teraz wpisujemy npm -g uninstall homebridge-airly i czekamy, aż plugin się odinstaluje.
  3. Na deser zostaje edycja pliku /var/homebridge/config.json. Otwieramy go za pomocą komendy nano /var/homebridge/config.json. Jeśli korzystacie z Airly, to w środku znajdziecie taki fragment…
    (...)
        "description": "HomePi Homebridge.",
        "accessories": [{
                "accessory": "Air",
                "apikey": "6528e0b39bd548699b50a580f3ed49f9",
                "latitude": "52.198211",
                "longitude": "21.046333",
                "name": "Mokotów"
            },
            {
                "accessory": "Air",
                "apikey": "6528e0b39bd548699b50a580f3ed49f9",
                "latitude": "52.268313",
                "longitude": "21.297784",
                "name": "Okuniew"
            }
        ],
        "platforms": [{
    (...)

    Musicie z wyedytować akcesorium Air z tej listy. Po jej wykasowaniu, ten fragment u mnie wygląda tak…

    (...)
        "description": "HomePi Homebridge.",
        "platforms": [{
    (...)

    Jak widzicie, zniknęło wszystko od "accessories" (...) do ],. Jeśli macie tam jakieś inne akcesoria, to tylko wywalcie poszczególne pozycje z tej sekcji, a resztę zostawcie bez zmian.

  4. Po zapisaniu poprawionego config.json za pomocą komendy ⌃T, którą potem zatwierdzamy Y, pozostał jeszcze do zrobienia restart Homebridge’a.
  5. Wpisujemy do Terminala komendę: sudo systemctl restart homebridge.
  6. Po jej wpisaniu możecie opcjonalnie wpisać jeszcze journalctl -f -u homebridge, która będzie wyświetlała status restartowania się Homebridge’a. Jak się wszystko załaduje, to wystarczy wcisnąć ⌃C, aby wyjść.

Smacznego!

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.

Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .

Komentarze: 27

Dokładnie tak. Zmienili stare na nowe, o czym zresztą pisali do każdego subskrybenta kilka miesięcy wcześniej. Kolega, który pisał plugin do Domoticz dostosował się dawno temu. Wszystko działa bez problemu.

Yep. Nie wiem czemu, ale mi zaproponowano skontaktowanie się z pomocą, aby ustalić limity nowego API (czyli płacenie za niego), więc nawet nie chciało mi się już z nimi gadać. Stąd decyzja o pozbyciu się całości.

Jedyne co mi przychodzi o głowy, to fakt, że przekraczałem nowy limit odpytań API.

Jak można wypuścić takiego gniota bez sprawdzenia czegokolwiek ?
Informowali ponad pół roku wcześniej że przechodzą na nowe API i dają ten czas żeby sobie wszystko zaktualizować…
A tu płacz i narzekanie…. Dno

Nie płaczę i nie narzekam. Chyba pomyliłeś wpisy. Patrz komentarz wyżej.

Panie Wojciechu zamiast kasować komentarze to może podnieś poziom swoich wpisów ? Powoli stają się one co najmniej żałosne.

Od “płakania i narzekania” to akurat Jesteś Wojtku tutaj największym guru i każdy czytający magazyn to wie. Ostatnio pojawia się również tendencja kasowania nie wygodnych komentarzy . Ktoś wytknie Wojciechowi błąd to szybko jest to usuwane.

Witaj Wojtku,

Nasza firma nie odcięła dostępu do danych – lecz tak, jak zostało to już zauważone – przeszliśmy na nowe API. :) Informowaliśmy o tym naszych użytkowników dwukrotnie – poprzez wysyłkę mailową. Jeżeli masz problem z podpięciem się na nowe API – zapraszamy do kontaktu. Chętnie pomożemy! Tym samym prosilibyśmy o zredagowanie powyższego artykułu, który informuje czytelników, że nasze API jest zamknięte.

Pozdrawiamy serdecznie
Zespół Airly

Yep. Nie wiem czemu, ale mi zaproponowano skontaktowanie się z pomocą, aby ustalić limity nowego API (czyli płacenie za niego), więc nawet nie chciało mi się już z nimi gadać. Stąd decyzja o pozbyciu się całości.

Jedyne co mi przychodzi o głowy, to fakt, że przekraczałem nowy limit odpytań API.

Dokładnie tak. Zmienili stare na nowe, o czym zresztą pisali do każdego subskrybenta kilka miesięcy wcześniej. Kolega, który pisał plugin do Domoticz dostosował się dawno temu. Wszystko działa bez problemu.

Jak można wypuścić takiego gniota bez sprawdzenia czegokolwiek ?
Informowali ponad pół roku wcześniej że przechodzą na nowe API i dają ten czas żeby sobie wszystko zaktualizować…
A tu płacz i narzekanie…. Dno

Nie płaczę i nie narzekam. Chyba pomyliłeś wpisy. Patrz komentarz wyżej.

Panie Wojciechu zamiast kasować komentarze to może podnieś poziom swoich wpisów ? Powoli stają się one co najmniej żałosne.

Od “płakania i narzekania” to akurat Jesteś Wojtku tutaj największym guru i każdy czytający magazyn to wie. Ostatnio pojawia się również tendencja kasowania nie wygodnych komentarzy . Ktoś wytknie Wojciechowi błąd to szybko jest to usuwane.

W zasadzie to nie wystarczy, w repozytorium npm jest paczka ze starym kodem, który nie działa.

Przygotowałem, jeszcze jedną, kolejną wersję, która bazuje na rozwiazaniu, które podałes.

Jeszcze świeża, przed chwilą zrobiona, przetestowana dla dwóch lokalizacji – https://github.com/Nubzor/homebridge-airly-v2

Witaj Wojtku,

Nasza firma nie odcięła dostępu do danych – lecz tak, jak zostało to już zauważone – przeszliśmy na nowe API. :) Informowaliśmy o tym naszych użytkowników dwukrotnie – poprzez wysyłkę mailową. Jeżeli masz problem z podpięciem się na nowe API – zapraszamy do kontaktu. Chętnie pomożemy! Tym samym prosilibyśmy o zredagowanie powyższego artykułu, który informuje czytelników, że nasze API jest zamknięte.

Pozdrawiamy serdecznie
Zespół Airly