Rok 2019 w Apple – dla mnie to AppleTV+ i AirPods Pro
Rok 2019 w świecie Apple? To przede wszystkim skupienie się na usługach – taka była marcowa konferencja, ale i dwie kolejne poświęcone były usługom, a premiery rozbite były na cały rok. Wśród nich na szczególną uwagę zasługuje AppleTV+. Natomiast fizycznym produktem roku dla mnie zdecydowanie są AirPods Pro.
To był rok naprawdę obfitujący w produkty Apple i to dla każdego. Mamy tańszego iPhone’a 11 i jeszcze tańszego iPhone’a XR. Te modele są prawdziwym hitem firmy. Jest iPad 10,2”, a nawet nowy iPad Mini, wreszcie jest długo wyczekiwany Mac Pro. Portfolio Apple od lat nie było tak szerokie. Wiem, że się co niektórym narażę, ale uważam, że nie było też tak przystępne. Apple pokazało drogie produkty i bardzo drogie. Ale dzięki otwarciu się na telewizory innych producentów, taniego iPada i obecność starszych iPhone’ów w ofercie, w ekosystem można wejść łatwiej i go w pełni doświadczać. Więcej usług, więcej urządzeń z AirPlay 2, lepsza integracja iCloud Drive z system Windows. To wszystko sprawiło, że Apple może trafiać do kolejnych użytkowników. Choć firma wciąż zupełnie ignoruje takie rynki jak nasz, na czym tracą konsumenci, obecni klienci i Apple też, choć nie jesteśmy tak perspektywicznym rynkiem jak ten azjatycki.
Apple zaprezentowało 4 nowe usługi – nie dostępną poza Stanami Zjednoczonymi kartę kredytową Apple Cards, wciąż niszową usługę Apple News+ też działającą w ograniczonej liczbie regionów, pakiet gier na wszystkie urządzenia Apple w postaci Apple Arcade oraz usługę VOD – AppleTV+. AppleTV+ w ciągu 2-3 lat stanie się istotnym graczem na rynku telewizyjnym. Patrząc na obecne premiery i listę treści w produkcji. O treściach z AppleTV+ będzie mówić się dużo. Choć i tu promocja poza Stanami Zjednoczonymi jest wskazana, a na razie wciąż jej brak. Zdecydowanie jednak ATV+ to filar transformacji biznesu firmy, który będzie prowadził do kolejnych rekordów finansowych, ale też trzeba pamiętać o tym, że na chwilę obecną drenuje portfel Apple. Każdy odcinek The Morning Show kosztował 15 milionów dolarów.
Wśród tak licznych produktów Apple z 2019 roku dla mnie wyborem numer jeden są słuchawki AirPods Pro. Generalnie rok 2019 to ten, w którym AirPodsy przeżywają boom, zaczyna pojawiać się ich coraz więcej, pojawił się też wysyp alternatywnych rozwiązań. Jednak AirPods Pro to jest ten produkt, który znów zachwyca. Małe słuchawki ze skuteczną redukcją szumów i prostotą działania z AirPodsów, z natywnym ładowaniem bezprzewodowym, z Hey Siri. To świetne domknięcie ostatnich 10 lat produktów – w 2010 roku premiera iPada, później Apple Watch i finalnie AirPodsy z udoskonaloną wersją Pro. Za sprawą urządzeń wearables / nosideł technologia stała się jeszcze bardziej osobista. To niesamowita droga jaką przebyliśmy od czasu pierwszych pecetów, do współczesnego iPhone’a i jego akcesoriów.
Rok 2020 zapowiada się jeszcze ciekawiej.