Jedna aplikacja by nimi wszystkimi rządzić – Universal Purchase dla Mac i iOS

06/02/2020, 03:02 · · · 0

Apple dzisiaj opublikował szalenie ważnego newsa dla deweloperów…

Starting in March 2020, you’ll be able to distribute iOS, iPadOS, macOS, and tvOS versions of your app as a universal purchase, allowing customers to enjoy your app and in‑app purchases across platforms by purchasing only once.

  1. Dla użytkowników to świetny news. Kupujesz raz i masz aplikację na iPhone, iPad, Mac i Apple TV.
  2. Dla deweloperów, których aplikacje już wspierają Mac poprzez Catalyst, przejście na Universal Purchase oznacza konieczność zrezygnowania z obecnego app i stworzenie nowego, ze względu na bundle identifier. Przy okazji stracą też oceny i linki do niego.
  3. Universal Purchase jeszcze bardziej wpłynie na dewaluację oprogramowania dla iOS i Mac. Wielu potrzebuje tylko programu np. dla iPhone, a będą musieli płacić za wszystkie platformy. Albo będzie drożej dla nich, albo deweloper będzie miał więcej (sporo!) pracy za te same pieniądze. Jednocześnie sugeruje to mniej technicznie obeznanym kupującym, że wyplucie wersji na wszystkie platformy to 5 minut pracy dla dewelopera, za czym mogą się też posypać negatywne oceny.
  4. Nadal nie wprowadzono mechanizmu, aby użytkownicy mogli płacić dodatkowo za nowe wersje aplikacji, a deweloper do swojej dyspozycji ma nadal jedynie subskrypcje.

Zobaczymy w jakim kierunku to wszystko pójdzie, ale nadal jestem mocno na nie, jeśli chodzi o Catalyst dla Mac. Te programy nie wyglądają i nie zachowują się jak aplikacje, które od ponad dekady powstają na tę platformę. Bardziej przypominają mi widgety niż pełny software. Ech…

0

Wojtek Pietrusiewicz

Wydawca, fotograf, podróżnik, podcaster – niekoniecznie w tej kolejności. Lubię espresso, mechaniczne zegarki, mechaniczne klawiatury i zwinne samochody.