Samsung wciąż na topie – od 14 lat firma jest globalnym liderem w świecie telewizorów
Samsung nie tylko pozostaje liderem rynku telewizorów, ale umacnia swoją globalną pozycję. Firma od 14 lat zajmuje pierwszą pozycję na rynku. W tle rozgrywa się psychologiczna wojna pomiędzy OLED, a QLED. Jednocześnie dane pokazują jak mały jest rynek telewizorów premium.
Na świecie, w ciągu roku, sprzedało się 221 milionów telewizorów z czego 19,8% to telewizory Samsunga. Od 14 lat, rok w rok lider jest ten sam. I choć Samsung jest podgryzany zarówno na rynku tanich telewizorów, jak i urządzeń premium, to finalnie w 2019 roku wciąż miał mocną pozycję lidera. Jeśli chodzi o przychody, to Samsung ma prawie 1/3 rynku z 30,9% wszystkich przychodów z rynku telewizorów i jest to o 1,9% więcej niż rok temu. Drugie LG, ma prawię połowę mniej (16,3%), trzeci Sony już tylko 9,4%. Co ciekawe ilościowo Sony jest poza pierwszą 5 sprzedając mniej telewizorów niż Xiaomi.
W 2019 roku na świecie sprzedało się 6 milionów telewizorów QLED z czego ponad 5,3 miliona to telewizory Samsung. Reszta to ekrany partnerów zapewne w większości TCL. Dla Samsunga telewizory QLED stanowiły 12,1% wszystkich sprzedanych telewizorów, producent łącznie sprzedał więc 43,8 miliona ekranów. Samsung ma też połowę udziałów w rynku telewizorów premium, czyli tych droższych niż 2,5 tys. USD oraz jest liderem sprzedaży telewizorów 75-calowych i większych, ale tu danych procentowych i liczbowych już niestety nie znamy. Pozostałe dane pochodzą od firmy badawczej IHS Markit.
QLED ma się świetnie, a jak wypada OLED? Tu LG też może chwalić się rekordami. Po raz pierwszy w historii w pojedynczym kwartale sprzedano ponad milion telewizorów wykorzystujących technologię OLED. Był to ostatni kwartał 2019 roku. Łącznie w ciągu 2019 roku sprzedało się 3 miliony telewizorów OLED. Od premiery w 2013, na świecie sprzedano ponad 8 milionów telewizorów OLED. Wciąż nie są to duże liczby.
Jeśli spojrzymy na cały rynek, to skumulowane dane ze sprzedaży telewizorów OLED i QLED są mimo wszystko wciąż skromne. To raptem 9 milionów urządzeń w stosunku do 221 milionów wszystkich telewizorów na rynku. Ale i tak sprzedaje się 2 razy tyle telewizorów QLED, co OLED.
Marketing Samsunga wykonał naprawdę dużo pracy tworząc z zaawansowanych ekranów LCD osobną kategorię produktową, która rywalizuje z technologią OLED. W 2020 roku ta walka trwać będzie w najlepsze. Wszak Samsung z jednej strony oferować będzie szersze portfolio telewizorów QLED 8K (Zaprezentowany na CES bezramkowy Q950T i tańszy model Q800T), a z drugiej strony będą jeszcze przystępniejsze, tańsze modele QLED 4K jak Q60T. Nie zdziwiłoby mnie, gdyby sprzedaż ekranów QLED w 2020 roku zwiększyła się tym samym o 100%. Właśnie dzięki poszerzeniu dostępności do technologii. Odpowiedzią LG jest pojawienie się 48-calowego wariantu i dalsze szerokie oferowanie paneli pozostałym producentom.
Igrzyska trwają, a dla klientów to dobra wiadomość ponieważ cały czas rynek się zmienia i pojawiają się interesujące produkty.
Komentarze: 1
Wiadomo, że na topie, ale zaczynają sprzedawać już swoje fabryki ekranów LCD. Ciekawe co to znaczy. Idą w nową technologie?