Smartwatche sprzedają się świetnie
Rynek smartfonów znacząco stopniał w pierwszym kwartale tego roku. Natomiast koronawirus nie odbił się negatywnie na rynku smart zegarków. Wydaje się wręcz, że smart watche zyskują na bieżącej sytuacji i będą zyskiwać w kolejnych latach wraz z ich większymi możliwościami związanymi z monitorowaniem zdrowia. Głównym beneficjentem jest tu oczywiście Apple i jego Apple Watch.
Według raportu Strategy Analytics w pierwszym kwartale tego roku sprzedaż smartwatchy wzrosła o 20% rok do roku z 11,4 mln urządzeń do 13,7 mln. Z czego 7,6 mln urządzeń to Apple Watch. To wzrost o 23% względem 6,2 mln dostarczonych w pierwszym kwartale 2019 roku. Apple ma tym samym, aż 55% rynku. Drugi jest Samsung z 1,9 mln urządzeń. Natomiast trzecim graczem jest Garmin z 1,1 milionem sprzedanych smart zegarków.
Analitycy zakładają, że w drugim kwartale roku nastąpi spowolnienie na rynku smart Watchy – natomiast sprzedaż zacznie rosnąć w drugim półroczu, wraz z odmrożeniem gospodarek, ale też debiutem nowych urządzeń, jak Apple Watch Series 6.
Rynek Smart Watchy wciąż ma spory potencjał wzrostowy. Jednocześnie wszystko wskazuje na to, że Apple nie odda tu w najbliższej przyszłości swojej pozycji gracza numer 1. Ma natomiast szansę ją jeszcze bardziej umocnić. Zwłaszcza gdy pojawią się nowe funkcje zdrowotne.