Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Xiaomi szturmem zdobywa kraj – wyniki sprzedaży smartfonów za Q1 2020

Xiaomi szturmem zdobywa kraj – wyniki sprzedaży smartfonów za Q1 2020

Paweł Okopień
paweloko
0
Dodane: 5 lat temu

Dwie światowe firmy analityczne podzieliły się danymi na temat sprzedaży smartfonów na polskim rynku w pierwszym kwartale tego roku. Można powiedzieć, że u Apple bez zmian, natomiast to, co robi Xiaomi jest niesamowite i wedle danych IDC jest już liderem na naszym rynku.

Rynek smartfonów praktycznie przestał rosnąć w roku ubiegłym. W tym dodatkowo ucierpi w związku z koranawirusem. W Polsce według danych Canalys spadki zaliczyli wszyscy główni gracze poza Xiaomi. Według danych IDC o wyraźym spadku może mówić jedynie Samsung i Motorola.

Biorąc pod uwagę dane IDC Xiaomi wystrzeliło z 6% udziałów w 1 kwartale 2019 roku do 31,6% udziałów w liczbie sprzedanych smartfonów w Polsce w 1 kwartale 2020 roku. Na drugim miejscu jest Huawei, który odbił po kryzysie, a na trzecim Samsung. W oddali z raptem 8,7% jest Apple, a Top 5 zamyka Motorola z zaledwie 3% udziałów. Dane Canalys gdzie estymacje oparte są na dostarczeniu do kanału sprzedaży (sell-in shipments) dane są łaskawsze dla Samsunga i gorsze dla Huawei.

Bardzo ciekawie wygląda też wartościowy udział poszczególnych producentów na rynku według danych IDC – tu Samsung jest liderem, ale Huawei, Apple i Xiaomi są mu bardzo bliskie. Tu widać, że Apple zdecydowanie sprzedaje znacznie droższe telefony niż swoi konkurenci. Ewidentnie też widać, że wszyscy poza TOP 5 nie mają zbyt wiele do podziału, są to śladowe ilości rynku, a przecież firm, które ubiegają się o względy konsumentów nie jest mało w tym takie tuzy jak LG i Sony.

Przyznam, że nie mogę się doczekać kolejnych wyników, w których zobaczymy wejście na rynek iPhone’a SE 2 gen. Ten telefon powinien pozwolić Apple na przynajmniej lekki wzrost i przebicie granicy 10% udziałów w rynku. Jednocześnie wyraźnie widać, że Huawei nie składa broni. Zapowiedź aplikacji bankowych (na razie mBanku) w App Gallery to jasny sygnał, że walka o klienta w Polsce trwa. Wyniki aktualne też można podsumować dość smutną refleksją, że cena, czyni cuda.

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .