Mastodon
Zdjęcie okładkowe wpisu Sero – telewizor do tiktoka i instastory zadebiutuje w lipcu

Sero – telewizor do tiktoka i instastory zadebiutuje w lipcu

Paweł Okopień
paweloko
0
Dodane: 5 lat temu

W lipcu do Polski zawita Samsung Sero – telewizor stworzony z myślą o nowym młodym pokoleniu, które konsumuje liczne treści wideo realizowane w pionie. Jednocześnie, wreszcie po latach będzie można też nabyć lifestylowe telewizory Serif. Już teraz w sprzedaży są też odświeżone ekrany The Frame, dostępne także w nowych rozmiarach.

Sero to nowość Samsunga, który pierwszą zajawkę miała w ubiegłym roku w Koreii Południowej, a swój światowy debiut na targach CES 2020 w Las Vegas. Sero jest koszmarem fanów filmów. W końcu filmy powinny być tylko w poziomie, najlepiej w ultraszerokiej panoramie. Czasy się zmieniają, treści wideo, które codziennie konsumujemy również. W dobie Instagram Stories i TikToka, wideo w pionie staje się czymś całkowicie naturalnym. Treści w tych serwisach też się profesjonalizują i angażują coraz bardziej widzów. Stąd też naturalne wydaje się ich przeniesienie na duży ekran. Zwłaszcza, że ten typowy duży ekran dla kolejnego pokolenia wcale nie jest już naturalny.

Sero w Polsce zadebiutuje w lipcu. To telewizor na niezależnej podstawie, w której ulokowane są niezłe głośniki. Przede wszystkim ma on zautomatyzowane obracanie ekranu. Rozmiar tego telewizora, to dość kompaktowe 43-cale. W sam raz do kawalerki, czy jako ekran do sypialni. Na razie nie będzie to jednak masowy produkt dla młodych z prostego powodu – ceny. Aczkolwiek jestem przekonany, że chętnych na ten unikatowy, także designerski i innowacyjny sprzęt jednak się znajdą. U naszych zachodnich sąsiadów Sero wyceniane jest na 1600 euro – należy więc oczekiwać ceny z przedziału 5999-6999 PLN na naszym rynku.

Świetną informacją jest natomiast debiut telewizora Serif na naszym rynku. Na ten produkt musieliśmy czekać bardzo długo. Jego pierwsza wersja pojawiła się jesienią 2015 roku – wtedy Serif pojawił się w ograniczonej dystrybucji w Wielkiej Brytanii, Skandynawii i Francji. Później sprzedawany był też między innymi przez sklep MoMA w Nowym Jorku, aż wreszcie w 2020 roku doczekał się szerszej światowej sprzedaży. Serfi to designerski telewizor inspirowany krojem szeryfowym. Telewizor powstał przy współpracy z firmą braci Ronan & Erwan Bouroulle. Ekran będzie dostępny w wariantach 43, 49 i 55 cali. W kolorze białym „Cloud White” oraz granatowym „Cotton Blue”.

W sklepach już jest dostępny odświeżony The Frame, który w 2020 roku występuje w mniejszym i większym rozmiarze – 32 i 75 cali.

To, co przede wszystkim cieszy, to fakt, że design ma znaczenie. Samsung ma bardzo szeroką ofertę lifestyle’owych telewizorów – jednocześnie stara się robić ładne telewizory budżetowe TU7100 i piękne flagowce Q950T. LG robi ciekawe ekrany OLED jak GX, Philips dba o niską serię The Performance i jednocześnie ma taką perełkę jak OLED984, minimalistyczne wzornictwo to domena Sony, coraz ciekawiej wyglądają też telewizory TCL. W końcu telewizor to nie tylko wyświetlacz, ale też jeden z mebli w salonie.

Paweł Okopień

Pasjonat nowinek ułatwiających codzienne życie, obserwator szybko zmieniającego się rynku tech, nurek, maniak wysokiej rozdzielczości i telewizorów.

paweloko
Zapraszamy do dalszej dyskusji na Mastodonie lub Twitterze .