W czasie epidemii wzrosło zainteresowanie Smart TV
Epidemia koronawirusa bezapelacyjnie wpłynęła na nasze życie i przyzwyczajenia. Jednym z ciekawszych efektów jest częstsze sięganie po Smart TV, a właściwie odkrywanie Smart TV przez niektórych widzów. Na potwierdzenie tego faktu Samsung Polska przedstawił kilka istotnych informacji.
250 tysięcy telewizorów Samsung sprzedanych w pierwszej połowie 2020 roku
Z informacji prasowych można wyczytać wiele ciekawych informacji. Pod warunkiem, że je się rozszyfruje. Nie inaczej jest z ostatnim komunikatem Samsunga. Mamy tu między innymi informację o tym, że Polacy w pierwszej połowie 2020 roku kupili ćwierć miliona telewizorów Samsung. Z czego 95% było telewizorami Smart TV. To oznacza, że rynek telewizorów w Polsce nie ucierpiał szczególnie na skutek epidemii, zakładając, że średnio w Polsce w ciągu roku sprzedaje się około 2 mln telewizorów oraz, że nieco ponad 25% rynku ma właśnie Samsung. Ponadto z danych tych wynika, że wciąż sprzedaje się w Polsce sporo małych modeli, pozbawionych Wi-Fi. W ofercie sprzedażowej Samsunga telewizory nie Smart TV to pojedyncze modele, często starsze, dostępne na przykład w hipermarketach.
Smart TV to standard, ale wciąż nie korzystają z niego wszyscy
Ciekawsze informacje to te, związane bezpośrednio z użytkowaniem Smart TV. W Polsce 80% nowych telewizorów Samsung Smart TV podłączanych jest do internetu. Oznacza to, że część osób kupując nowy telewizor decyduje się korzystać jedynie z tradycyjnej telewizji lub podłącza pod niego urządzenia zewnętrzne. Jestem przekonany, że w większości przypadków nie jest to związane z obawami o prywatność czy właśnie posiadaniem jakiegoś innego set-top-boxa ale przyzwyczajeniami czy brakiem wiedzy.
Jednocześnie ponad 2 miliony użytkowników telewizorów Samsung Smart TV, tych zakupionych obecnie i w latach minionych, korzysta aktywnie z funkcji Smart. To wzrost liczby aktywnych użytkowników rok do roku o 25%. Te dane, wraz z komentarzami osób z firmy, świadczą o tym, że epidemia rzeczywiście sprawiła, że użytkownicy więcej interesowali się serwisami VOD. Dla wielu to COVID był motywacją do skorzystania z usług VOD właśnie na telewizorze. Niektórzy mieli telewizory starsze z funkcją Smart i dopiero teraz je odkryli. Nowe doświadczenia z użytkownikami pozostaną już na przyszłość.
Współczesne telewizory dają nam zupełnie nowe możliwości. Przede wszystkim jeśli chodzi o konsumpcje mediów. Absolutnie nie jesteśmy skazani na telewizję linearną. Nawet nie musimy jej podłączać. Natomiast mając internet, podpinając pod niego telewizor możemy cieszyć się licznymi treściami wideo. To wiele różnorodnych usług VOD, często także bez dodatkowych opłat.
Smart TV cieszy się popularnością. Wciąż jest jeszcze spore grono osób, które nie sięgają po te możliwości.
Komentarze: 1
Wiadomo że wzrasta sprzedaż telewizorów ze Smart TV… bo nie ma telewizorów bez Smart TV, ja bynajmniej takich nie znam. Zresztą wsparcie dla takich telewizorów jest żałosne, 2 lata max, a potem producent ma cię gdzieś, dlatego wolę Apple TV.